بزرگترین تاجر نفت خریدار خودروی دست دوم شد

گروه ویتول با معامله بیش از ۸ میلیون بشکه نفت و فرآورده نفتی در روز در سال ۲۰۱۹، وارد تجارت خودروهای دست دوم می‌شود.
کد خبر : ۱۱۸۵۵۱
خودروی دست دوم

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، چنانچه در ترکیه یا پاکستان زندگی می کنید و به دنبال فروش ماشین خود هستید، بزرگترین تاجر نفت مستقل در جهان با شما معامله می کند. گروه ویتول که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۸ میلیون بشکه نفت و فرآورده نفتی در روز معامله می کرد، وارد تجارت خودروهای دست دوم می شود و سرمایه گذاری جدیدی به نام واوا کارز راه اندازی کرده است. این شرکت در وب سایت خود می گوید: ماموریت دارد که به معتبرترین پلت فرم معاملات خودرو در جهان تبدیل شود.


این استارت آپ اتومبیل دست دوم آخرین نمونه از تلاش بزرگترین بازرگانان انرژی در جهان برای ایجاد تنوع در تجارت اصلی خود، خرید ، ترکیب و حمل و نقل نفت و محصولات هیدروکربن تصفیه شده در میان انتقال به سوخت های سبزتر است.


در حالی که ویتول گفته که انتظار ندارد تقاضای جهانی نفت حداقل تا سال ۲۰۳۰ به اوج خود برسد، اما در حال حاضر برای ایجاد تنوع در برخی از مشاغل خود، از حوزه نفت فاصله می گیرد. این شرکت مستقر در روتردام در حالی که اخیراً تجارت  برق خود را تقویت کرده است، در زمینه ذخیره سازی باد، انرژی خورشیدی و باتری سرمایه گذاری کرده است.


این شرکت در شرکتی که پلاستیک را به گازوئیل تبدیل می کند و شرکت دیگری که از زغال سنگ برای ایجاد مایعات هیدروکربن استفاده می کند، سرمایه گذاری کرده است. همچنین یک پروژه پیشنهادی برای جذب کربن و هیدروژن در انگلیس ارایه می دهد.


اما تامین اعتبار برای خرید و فروش اتومبیل های دست دوم یک کار کاملاً جدید برای غول تجارت نفت است. سخنگوی ویتول از اظهار نظر در مورد استراتژی تجارت جدید واوا خودداری کرد. بلومبرگ در فوریه گزارش داد، قیمت اتومبیل های دست دوم در ترکیه درنتیجه کمبود وسایل نقلیه جدید افزایش یافته است، وبا سقوط ارزش لیر، این ماشین ها به پرچینی در برابر تورم تبدیل شده است.


این وضعیت از آن زمان حادتر شده که قیمت کنونی برخی از خودروهای دست دوم از وسایل نقلیه جدید با همان مدل و قیمت بالاتر است. ویتول به مقدار زیادی سرمایه کم هزینه برای خرید خودروهای دست دوم دسترسی دارد زیرا بزرگترین معامله گران نفت جهان برای تامین هزینه های روزمره خود به میلیاردها دلار وام بانکی وابسته اند.


واوا می گوید: ما آینده خرید و فروش خودروهای دست دوم هستیم. واوا به دنبال استخدام چندین نقش مستقر در لندن از جمله مدیر امور مالی، مدیر ارشد محصولات، رئیس سیستم عامل ها و رئیس علم داده ها است.


ویتول و دیگر مراکز تجاری بزرگ دانشمندان داده را استخدام کرده و پالایشگاه های دادهرا برای تفسیر میلیون ها نقطه داده روزانه از جمله، احتمالاً فروش اتومبیل دست دوم و اطلاعات قیمت استخدام کرده اند. در حال حاضر این تاجر نفت از طریق ۴۰ درصد سهام خود در Hascol Petroleum Ltd، حضور عمده ای در پاکستان دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر