زورآزمایی جدید بر سر یک میلیارد دلار طلای ونزوئلا

زورآزمایی جدید بر سر بیش از یک میلیارد دلار (۷۷۰.۴ میلیون پوند) طلای ذخیره شده ونزوئلا در بانک انگلستان، روند جدیدی به خود گرفت.
کد خبر : ۱۱۸۵۷۶
طلای ونزوئلا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، همانطور که دادگاه تجدیدنظر، درخواست بانک مرکزی ونزوئلا (BCV) از نیکولاس مادورو را تایید کرد و رای جولای دادگاه عالی که بنا بر تشخیص انگلیس، رهبر مخالف خوان گوایدو به عنوان رییس جمهورموقت قانون اساسی ونزوئلا قطعی بود، کنار گذاشت.


بانک مرکزی در ماه می از بانک انگلیس شکایت کرد تا کنترل طلا را بازیابی کند، به گفته وی این فروش جهت تامین مالی ونزوئلا درپاسخ به بیماری همه گیر ویروس کروناست. با این وجود، پس ازآنکه دولت انگلیس در اوایل سال ۲۰۱۹ به ده ها کشور حامی گوایدو مبنی بر تقلب در انتخابات مادورو پیوست، ازآزاد کردن طلا خودداری کرد.


تصمیم روز دوشنبه بدین معنی است که حالا این پرونده به دیوان عالی کشور برمی گردد تا به طور دقیق تری مشخص شود که کدام یک از دو رهبر رقیب مسئول هستند. در حکم روز دوشنبه لازم بود تعیین شود که آیا اولا دولت انگلیس آقای گوایدو را به عنوان رییس جمهور ونزوئلا برای همه اهداف به رسمیت می شناسد یا خیر و بنابراین آقای مادورو را به هیچ عنوان به عنوان رئیس جمهور به رسمیت نمی شناسد.


در ثانی دولت انگلیس آقای گوایدو را محق رییس جمهوری ونزوئلا می شناسد و بنابراین حق استفاده از تمام اختیارات رییس جمهور را دارد، اما همچنین آقای مادورو به عنوان شخصی که در واقع برخی یا تمام اختیارات رییس جمهور ونزوئلا را اعمال می کند، می شناسد.


ونسا نویمان، سفیر تعیین شده توسط گوایدو برای انگلیس و ایرلند، به خبرنگاران گفت که دادگاه می تواند ظرف یک یا دو هفته رای جدید را صادر کند، اما افزود که این فرآیند با تجدید نظرهای دیگر به تاخیر می افتد.


بانک مرکزی ونزوئلا گفته است که درآمد حاصل از فروش طلا به طور مستقیم به برنامه توسعه سازمان ملل متحد برای تهیه کمک های بشردوستانه، دارو و تجهیزات برای مبارزه با بیماری همه گیر COVID-۱۹ منتقل می شود.


بانک مرکزی ونزوئلا بار دیگر تاکید می کند که به انجام کلیه اقدامات لازم برای حفاظت از ذخایر بین المللی مستقل و میراث مقدس جمهوری خود ادامه خواهد داد. با وجود انکار وکلای مادورو، ادعای مخالفت ونزوئلا این است که مادورو می خواهد از این پول برای پرداخت متحدان خارجی خود استفاده کند.


به گفته افراد آشنا به این عملیات و داده های خود بانک، طی دو سال گذشته، دولت مادورو حدود ۳۰ تن از ذخایر طلای محلی خود را با ارز مورد نیاز، برای فروش در خارج از کشور گذاشته است.

برچسب ها: ونزوئلا انگلیس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر