15 مهر 1399 - 16:39

انتقال قدرت از دولت به تعاون نباید دولت جدیدی ایجاد کند

نشست مشترک نایب رییس مجلس با کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با هدف بیان توانمندی‌های بخش تعاون در حوزه کشاورزی برگزار شد.
کد خبر : ۱۱۸۵۸۱
اتاق تعاون

به گزارش ایبِنا، ارسلان قاسمی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در این نشست، گزارش مبسوطی از توانمندی های بخش تعاون در حوزه کشاورزی ارائه و دو درخواست مهم این کمیسیون مطرح شد، گفت: اجرا نشدن کامل قانون در بخش تعاون یکی از مشکلات این بخش است که در نشست امروز مطرح و درخواست اجرای قانون را مطرح کردیم.


وی ادامه داد: همچنین در این نشست، خارج شدن اصلاح لایحه اصلاح قانون بخش تعاون از دستور کار مجلس محترم شورای اسلامی درخواست شد. نقدینگی تولید، توجه به بازارهای داخلی و خارجی، تامین نهاده های تولید، تعهد ارزی از مهم ترین مباحث نشست امروز بود که قاسمی در این باره گفت: کمیسیون کشاورزی درخواست کرد که بخش کشاورزی از موضوع تعهد ارزی معاف شود.


رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون اظهار داشت: در بخش دیگری از این نشست، درباره نقش و اهمیت تشکل ها تاکید و عنوان شد که تشکل ها باید در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها نقش داشته باشند و مسئولیت و نظارت آن را هم بپذیرند. وی تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و تاثیرات شیوع ویروس کرونا بخش کشاورزی در بخش صادرات و در ۵ماهه ابتدای سال ۱۱ درصد افزایش ارزشی و ۲۳ درصد افزایش وزنی داشته است.


همچنین قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز نشست با تعاونگران، را مفید ارزیابی کرد و گفت: دولت لایحه‌ای به منظور اصلاح قانون تعاون ارائه کرده است که در یکی از بخشنامه‌های مربوط به حوزه اتاق تعاون اختلاف تفسیری وجود داشت و در این نشست مقرر شد پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: موانع اجرایی و فراهم نبودن زیرساخت‌ها مانند کانتینرهای سردخانه دار، وجود متولیان زیاد در پایانه‌های مرزی و سیاست‌های ارزی موجود، مشکلاتی در زمینه صادرات به وجود آورده است.


نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان در زمینه تامین نهاده‌ها دچار مشکل هستند که درخواست تک نرخی شدن ارز را دارند، عنوان کرد: اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون معتقد هستند که با تک نرخی شدن ارز می‌توانند نهاده خود را تامین و محصول نهایی را تولید کنند؛ در حال حاضر چرخه تولید به واسطه مشکلات موجود در زمینه صادرات، تامین ارز و نهاده دچار مشکل شده است.


وی در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پیشرفت باید  توام با عدالت باشد، گفت: پیشرفت با عدالت در توسعه اقتصاد با بخش تعاون محقق می شود و انتقال قدرت از دولت به تعاون نباید دولت جدیدی ایجاد کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها