19 مهر 1399 - 12:02

مسائل با فعالان اقتصادی شفاف شود

تحریم‌های جدید گاه در حد یک بلوف سیاسی است و گاهی هم می‌تواند مسیرهای اقتصادی را مسدود کند؛ بنابراین باید تمام مسائل به صورت شفاف در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد.
کد خبر : ۱۱۸۶۶۴
هاله حامدی فر

به گزارش ایبِنا، تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در حالی مدت ۴۵ روزه دارد که به گفته برخی فعالان اقتصادی مشکلات و راهکارها باید به طور شفاف از سوی دولت اعلام شود و در مشورت با بخش خصوصی واقعی و متعهد، به دنبال راهکارهای نقل و انتقالات پول در حوزه بین الملل بود.


نائب رییس سندیکای تولیدکنندگان دارو در اینباره می گوید: در حال حاضر نمی توان درباره تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اظهار نظری کرد و باید چند روزی بگذرد تا بتوانیم تبعات آن را بررسی کنیم.


هاله حامدی فر به خبرنگار ایبِنا گفت: این تحریم ها گاهی در حد بلوف سیاسی است و با توجه به تحریم های شدیدی که مدت هاست با آن روبرو هستیم شاید خیلی هم اثرگذار نباشد و موضوعی را تغییر ندهد، اما از سوی دیگر گاهی هم می تواند مسیرها را ببندد.


وی با بیان اینکه در این شرایط حساس از دولت و به ویژه بانک مرکزی دو خواسته داریم، تصریح کرد: از مسئولان امر می خواهیم که مسائل و مشکلات و مسیرها به طور شفاف برای فعالان اقتصادی و به ویژه حوزه سلامت روشن شود چرا که ما تامین کننده تجهیزات پزشکی و دارو هستیم و اگر قرار است مشکلی در مسیر فعالیت ما ایجاد شود باید نسبت به آن آگاه باشیم تا خللی ایجاد نشود.


این فعال حوزه دارو ادامه داد: بهتر است ما در عمل انجام شده در فرآیندهای اداری قرار نگیریم و به ما اعلام کنند که چه مسیرهایی بسته شده، راه حل چیست و چه باید کنیم. متاسفانه در بسیاری از موارد به طور ناگهانی با تغییرت مسیر فعالیت های خود مواجه شدیم که آسیب هایی را به همراه داشته است.


حامدی فر گفت: بهترین راه این است که وقتی مشکلاتی ایجاد می شود، بلافاصله مشکل به صورت کامل و شفاف از دید کارشناسی برای فعال اقتصادی مطرح شود و در یک جلسه هم اندیشی با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با آنها مشورت شود تا راه حل های پیشنهادی مطرح و به توافق و راه حل مشترک برسند.


به گفته وی، در حال حاضر درباره تحریم های جدید آمریکا که ممکن است حوزه دارو را نیز با مشکل مواجه کند دقیقا نمی دانیم چه اتفاقی قرار است بیفتد؛ بنابراین اگر راهکاری وجود دارد باید مطرح شود و اگر فکر می کنند بخش خصوصی باید کاری انجام دهد به سرعت اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانیم اگر امکان گذر وجود دارد از این مرحله عبور کنیم.  

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر