19 مهر 1399 - 15:57

درخواست تخصیص مابقی تسهیلات اجرای سیاست‌های تنظیم بازار

وزارت جهاد کشاورزی درخواست تخصیص مابقی تسهیلات بانکی ۲۰ هزار میلیاردی به مبلغ ۸ هزار میلیارد ریال را به کمیسیون اقتصاد هیات دولت ارائه نموده است.
کد خبر : ۱۱۸۶۷۹
تنظیم بازار

به گزارش ایبنا به نقل از  «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت» شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور حفظ ذخایر راهبردی کالاهای اساسی (ذرت، جو، کنجاله، سویا، گوشت مرغ منجمد و گوشت قرمز) و همچنین تنظیم بازار اقلام مذکور و سایر اقلام عمده نهاده ها و محصولات دام و طیور را به عهده دارد.


در هیمن راستای شرکت مذکور برای خرید نزدیک به چهار ونیم میلیون تن نهاده دامی وارداتی و ۵۲ هزار تن گوشت گوساله منجمد داخلی و وارداتی و گوشت مرغ داخلی در سال جاری برنامه ریزی نموده است که منابع مورد نیاز آن از محل گردش ذخایر راهبردی و بخشی از منابع ارزی و ریالی (منابع داخلی) تامین گردیده است.


در حال حاضر، به منظور اجرای سیاست های تنظیم بازار و قیمت تضمینی محصولات کشاورزی و از آنجایی که مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور برای شرکت مذکور، پیش بینی شده و از این میزان، مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال در اختیار شرکت فوق قرار گرفته، وزارت جهاد کشاورزی درخواست تخصیص مابقی تسهیلات به میزان ۸ هزار میلیارد ریال به شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور را به هیات دولت ارائه نموده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر