درخواست سناتور آمریکایی درباره تحقیقات از شرکت‌های چینی

سناتور روبیو عنوان کرد: دولت ترامپ باید نگاه جدی به گزینه‌های موجود برای به تاخیر انداختن پیشنهاد عمومی گروه چاینا انت داشته باشد.
کد خبر : ۱۱۸۷۰۲
Rubio

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، سناتور روبیو از دولت ترامپ خواسته است تحقیقات پیرامون شرکت های چینی را دنبال کند، روز جمعه از دولت ایالات متحده خواست تا گزینه ها برای به تاخیر انداختن پیشنهاد عمومی اولیه گروه انت چین، بازوی شرکت فین تک غول تجارت الکترونیکی چینی علی بابا را بررسی نماید.


روبیو طی بیانیه ای به رویترز گفت: دولت باید نگاه جدی به گزینه های موجود برای به تاخیر انداختن پیشنهاد عمومی گروه انت داشته باشد. گروه انت از اظهار نظر در مورد سخنان روبیو خودداری کرد، اما گفت که تجارت اش در درجه اول در چین است و از چشم انداز رشد در آنجا بسیار هیجان زده است.


برخی می ترسند که این پیشنهاد با ارزش حداکثر ۳۰ میلیارد دلار بتواند تعداد زیادی از سرمایه گذاران آمریکایی را در معرض کلاهبرداری قرار دهد. برخی دیگر از این می ترسند که این پیشنهاد امکان دسترسی دولت چین به داده های حساس بانکی متعلق به شهروندان ایالات متحده را فراهم کند.


جیم بنکس، نماینده جمهوری خواه، در بیانیه ای در پاسخ به این سوال که آیا دولت باید این تحریم ها را بر این کمپانی اعمال کند، گفت: این سیستم های پرداخت دیجیتال منبع نگرانی های اساسی امنیت ملی هستند و دولت ترامپ باید تلاش کند تا در اسرع وقت ازاطلاعات حساس کاربران آمریکایی محافظت کند.


شرکت انت مافوق شرکت پرداخت تلفن همراه در چین است که خدمات وام، پرداخت، بیمه و مدیریت دارایی را از طریق برنامه های تلفن همراه ارائه می دهد. یک گروه حامی، ماه گذشته نامه ای به ترامپ نوشت که خواستار اضافه شدن این شرکت به لیست سیاه تجاری و تعویق پیشنهاد شد.


طبق نظر آنها، پیشنهاد عمومی حداقل باید به تاخیر افتد تا اطمینان حاصل شود که ... افشای اطلاعات صادقانه انجام شده و به درستی ارزیابی می شود، زیرا متاسفانه، بخش قابل توجهی ازدرآمد این پیشنهاد تقریباً در سبد سرمایه گذاری میلیون ها سرمایه گذار خرد آمریکایی قرار خواهد گرفت.


روبیو اولین کسی بود که به طور علنی خواستار کاوش در برنامه محبوب رسانه های اجتماعی متعلق به چین، تیک تاک، به واسطه کمیته قدرتمند امنیت ملی شد که آن را بررسی کرد. دولت ترامپ در نهایت این برنامه را ممنوع کرد، اما دستور موقت دادگاه تجدید نظر مانع اجرای این ممنوعیت شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر