سقوط دلار، رشد یوآن

با افزایش انتظارات از رسیدن جو بایدن به ریاست جمهوری ایالات متحده و ارائه محرک‌های مالی پس از انتخابات، دلار سقوط کرد.
کد خبر : ۱۱۸۷۰۵
دلار

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، این هفته با افزایش انتظارات از رسیدن جو بایدن به ریاست جمهوری ایالات متحده و ارائه محرک های مالی پس از انتخابات، دلار در روز جمعه به پایین ترین سطح خود در حدود سه هفته گذشته رسید و به سمت دومین هفته متوالی ضرر پیش رفت.


تعدادی بانک وال استریت که فارغ از اینکه کدام یک از نامزدها برنده شود، بسته محرک راپیش بینی می کنند، اما می گویند که درصورت ریاست جمهوری بایدن، اگر دموکرات ها کنترل سنا را دوباره به دست بگیرند، احتمالاً نتیجه بزرگتری است. به عنوان مثال مدیریت دارای یو بی اس احتمال پیروزی بایدن را ۷۵ درصد تعیین می کند.


افزایش انتظارات از پیروزی بایدن تاثیر آرامی بر نوسانات بازار و تمایل به افزایش ارزهایی دارد که از جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن صدمه دیده اند. مارشال گیتلر، رییس تحقیقات سرمایه گذاری در گروه بی دی سوییس گفت: حول و حوش تاریخ انتخابات یک کاهش محسوسی در نوسانات ضمنی مشاهده شده که نشان می دهد بازار از نتیجه اطمینان بیشتری پیدا می کند و از نتیجه احتمالی راضی است.


دلار در برابر سبد ارزها در ۹۳.۳۰ به میزان ۰.۳ درصد کاهش و در هفته ۰.۸ درصد کاهش داشت. هفته گذشته نیز با اختلاف مشابه کاهش یافت. دلار در اواخر سپتامبر به بالاترین سطح دو ماهه در ۹۴.۷۵رسید.


واحد پول چین بیشترین سود را از افزایش امیدهای پیروزی بایدن داشت. یوان بیشترین افزایش روزانه خود را در بیشتر از چهار سال گذشته ثبت کرد، اگرچه پس از وقفه ای طولانی، تا حدی در حال افزایش بود.


آخرین قیمت یوان در معاملات دریایی با ۱.۲ درصد رشد در ۶.۷۱۱۲ در هر دلار و نیم درصد افزایش به ۶.۷۰۲۴ در هر دلار در خارج از مرز رسید. دلار استرالیا با ۰.۲ درصد افزایش به ۰.۷۱۸۶ دلار رسید، و برای این هفته اندکی بالاتر قرار داد، علیرغم اینکه تحلیل گران بیانیه بانک مرکزی روز سه شنبه را به عنوان سیگنال کاهش پول در آینده تفسیر می کنند.


افزایش یوان تاثیر کمی بر یورو و پوند داشت، به طوری که نگرانی در مورد مذاکرات برکسیت در هفته آینده وجود دارد. یورو با افزایش ۰.۱ درصدی به ۱.۱۷۷۶ دلار رسید. استرلینگ با افزایش  ۰.۲درصدی به ۱.۲۶۶۱ دلار رسید و این هفته ثابت مانده است، زیرا به نظر می رسد چشم اندازهای معاملات برکسیت بهتر شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر