گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

اصلاح ۱۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۷۵۵۸ واحدی معادل ۱.۱۰ درصد به رقم یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۵۶۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۹۶ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۲۷۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۸۷۳۷
بورس

به گزارش ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، بر خلاف روز قبل، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۶۰۴ واحدی معادل ۱.۱۰ درصد به رقم ۴۱۴ هزار و ۱۷۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۵۳۸ واحدی معادل ۰.۶۱ درصد، عدد ۴۱۶ هزار و ۴۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۶۶۳ واحدی معادل ۰.۶۱ درصد به رقم ۲۷۲ هزار و ۸۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۰۶۵۳ واحد کاهش معادل ۰.۹۶ درصد را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۱۱۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۵۸۹ واحد کاهش معادل ۱.۰۹ درصد به رقم یک میلیون و ۱۴۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۶۴۹۶ واحد کاهش معادل ۱.۱۲ درصد همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۲۳۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.


در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۳۴۸۳ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشت و پس از آن، نمادهای فملی، تاپیکو، کگل، کچاد، وغدیر، شتران، وبملت، وپارس و فارس، به عنوان موثرترین نمادهای منفی در برآورد نماگر کل بورس معرفی شدند.


در مقابل نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان در روز منفی بازار، با افزایش ۳۵۷۸ واحدی، بیشترین تاثیر را در جلوگیری از افت بیشتر شاخص کل بورس داشت. همچنین نمادهای خودرو، اخابر، جم، خساپا و شیریز، بیشتر تاثیر مثبت را در برآوردا شاخص کل بورس داشتنند.


بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۱۹ میلیارد و ۳۰۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱ میلیون و ۶۶۹ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۶ هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای حفاری (حفاری شمال) با ۲۲.۶۷ درصد ، شپنا (پالایش نفت اصفهان) با ۱۰.۵۸ درصد، سفارس (سیمان فارس و خوزستان) با ۴.۹۹ درصد،  وپخش (داروپخش) ۴.۹۹ درصد،  بکاب (صنایع‌جوشکاب‌یزد) با ۴.۹۸ درصد و ما (بیمه ما) با ۴.۹۷ درصد بود.


همچنین بیشترین کاهش قیمت در معاملات امروز برای نمادهای تپمپی (پمپ‌ سازی‌ ایران) با ۴.۹۹ درصد،  آبادا (تولید نیروی برق آبادان) با ۴.۹۸ درصد،  خچرخش (چرخشگر) با ۴.۹۵ درصد،  وتوصا (گروه س توسعه صنعتی ایران) با ۴.۸۶ درصد و سپاها (سیمان‌سپاهان‌) با ۴.۸۶ درصد، به ثبت رسید.



یک نماد بانکی، پربیننده بازار امروز


بر اساس این گزارش، در پایان معاملات امروز؛ نماد وبملت متعلق به بانک ملت پربیننده ترین نماد بازار امروز بود و پس از آن نمادهای خودرو متعلق به ایران خودرو، فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان، فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران و پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان به عنوان پربیننده های امروز بازار سرمایه معرفی شدند.


برترین تقاضا در برابر برترین عرضه


نمادهای رانفور، خودرو، سفارس، انرژی ۳، کمند، شیران و ولپارس، هفت نمادی بودند که در معاملات امروز، با بیشترین تقاضا مواجه شدند. در مقابل نیز نمادهای وملی، حکشتی، لپارس، کسعدی، انرژی ۱،  تپمپی و وپارس به عنوان نمادهایی با بیشترین عرضه به ثبت رسیدند.


نوسان نماگر صنایع


امروز شاخص های صنایع مختلف بازار سرمایه با روند نزولی مواجه شدند. به گونه ای که شاخص صنعت بانک ها با ۲۲۶ واحد کاهش معادل ۲.۳۴ درصد، حمل و نقل با ۱۵۲۷ واحد کاهش معادل ۲.۴۴ درصد، زراعت با ۴۹۲۷ واحد کاهش معادل ۲.۵۸ درصد، محصولات چرمی با ۱۶۹۵ واحد کاهش معادل ۲.۵۸ درصد و کانه فلزی با ۱۰۲۷۱ واحد کاهش معادل ۲.۶۶ درصد، مواجه شدند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر