درخواست تمدید تاخیر در پرداخت بدهی از G۲۰

صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی تمدید طرح تاخیر در پرداخت بدهی‌ها به دلیل همه گیری کرونا را از G۲۰ درخواست نمودند.
کد خبر : ۱۱۸۷۸۹
جی ۲۰

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در نشست سالانه خود از گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ خواسته اند که تاخیر پرداخت بدهی از فقیرترین کشورهای جهان را که قرار است در پایان سال منقضی شود، تمدید کنند.


در حالی که صندوق ماه گذشته پیش بینی رشد کوچکی را در پیش بینی رشد ۲۰۲۰ از چشم انداز ژوئن خود اعلام کرد، اما هشدار داد که بازپرداخت طولانی و ناهموار خواهد بود. صندوق بین المللی پول دولت ها را تشویق کرده تا هر آنچه برای مقابله با بحران نیاز دارند خرج کنند، حتی هشدار داده که بدهی به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی برای اولین بار حدود ۱۰۰ درصد افزایش می یابد.


مقامات صندوق در اوایل این ماه اصلاحاتی را در مورد تغییر ساختار بدهی برای کشورهایی که برای تحقق تعهدات خود تلاش می کنند، پیشنهاد کردند، باری که احتمالاً با افزایش دامنه همه گیری در اقتصاد باعث خرابی خواهد شد، در حالی که آسیب پذیری ناشی از بدهی موضوع اصلی جلسات خواهد بود.


گروه G۲۰ در ماه آوریل موافقت کرد که میلیاردها دلار از بازپرداخت های کشورهای فقیرتر تا پایان سال تحت عنوان طرح تعلیق خدمات بدهی چشم پوشی کند. بانک جهانی می گوید این کافی نیست و می خواهد برای جلوگیری از عواقب بیشتر، وام ها کاهش یابد.


صندوق بین المللی پول همچنین در حال تلاش است تا نحوه انتقال دارایی های ذخیره موجود که به عنوان حقوق برداشت ویژه شناخته شده از کشورهای ثروتمندی است که به آنها نیازی ندارند به کشورهای فقیرتر که نیاز دارند، کشف کند.


طرح پیشنهادی برای تخصیص ۵۰۰ میلیارد دلار به حقوق برداشت ویژه در آوریل توسط ایالات متحده، بزرگترین سهامدار صندوق  که از ناکارآمدی این طرح انتقاد کرد، بسته ماند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر