افت قیمت نفت با پیش‌بینی کاهش تقاضای جهانی

با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، نگرانی‌های تقاضا باعث کاهش قیمت نفت می‌شود.
کد خبر : ۱۱۸۸۰۴
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، قیمت نفت روز چهارشنبه به دلیل نگرانی از ادامه تزلزل در تقاضای سوخت، کاهش یافت زیرا افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا در سراسر اروپا و ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، می‌تواند مانع رشد اقتصادی شود.


روز سه شنبه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود گفت که تقاضای نفت در سال ۲۰۲۱، ۶.۵۴ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد و به ۹۶.۸۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد، رقمی معادل ۸۰ هزار بشکه در روز کمتر از پیش بینی ماه گذشته که نتیجه رشد منفی اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا است.


معاملات آتی نفت خام برنت برای دسامبر ۱۲ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و با به ۴۲ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید در حالی که معاملات آتی وست تگزاس ایالات متحده با ۱۱ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۴۰.۰۹ دلار رسید.


کرملین روز سه شنبه گفت: سران بزرگترین تولیدکننده نفت جهان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، درباره وضعیت فعلی در بازارهای انرژی بحث و گفتگو کردند.


سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی روز سه شنبه گفت: اوپک و متحدان تولیدکننده آن مانند روسیه  (گروهی معروف به اوپک پلاس) به برنامه‌های خود برای کاهش سرعت تولید نفت از ژانویه پایبند خواهند بود.


ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار، گفت: قیمت نفت در آسیا ثابت است زیرا با افزایش نرخ دلار، روس‌ها و سعودی‌ها ضمن ایجاد جبهه واحدی از تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس، به وعده‌های کاهش تولید خود عمل می‌کنند.


وی افزود: قیمت نفت خام بسیار آسیب پذیر به نظر می رسد زیرا ویروس کرونا همچنان در سراسر اروپا مانند آتش گسترش می یابد و در ایالات متحده روند بالاتری دارد.


در طرف عرضه، تولید نفت خام در خلیج مکزیک ایالات متحده چهار روز پس از ورود طوفان دلتا به بازیابی خود ادامه داد که در روز سه شنبه از ۶۹ درصد در روز دوشنبه به ۴۴ درصد روز سه شنبه کاهش یافت.


نظرسنجی اولیه رویترز روز سه شنبه نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده هفته گذشته کاهش یافته است، در حالی که ذخایر تقطیری احتمالاً برای هفته چهارم کاهش یافته است.


این نظرسنجی پیش از گزارش های موسسه نفت آمریکا و اداره اطلاعات انرژی انجام شده است. به دلیل تعطیلی روز کلمب در روز دوشنبه در ایالات متحده، هر دو گزارش یک روز به تأخیر افتادند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها