صادرات بیش از ۳.۲ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به آلمان

روسیه در ماه آگوست بیش از ۳.۲ میلیارد متر مکعب گاز به بزرگترین شریک تجاری خود در اروپا پمپاژ کرد.
کد خبر : ۱۱۸۸۲۱
گاز

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، داده های جدید گمرک روسیه نشان می دهد آلمان پس از آنکه صادرات سوخت آبی را بیش از دو برابر افزایش داده، به بزرگترین مصرف کننده گاز روسیه در اروپا تبدیل شده است.


به گزارش تاس به نقل از ارقام گمرک، روسیه در ماه آگوست بیش از ۳.۲ میلیارد متر مکعب گاز به بزرگترین شریک تجاری خود در اروپا پمپاژ کرد. این میزان بیش از دو برابر واردات آلمان در ماه جولای و حدود ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.


ایتالیا که بزرگترین خریدار گاز روسیه در اتحادیه اروپا در ماه جولای بود، در پایان تابستان به مکان دوم سقوط کرد. هنوز خریدهای این کشور ماهانه بیش از ۱۸ درصد و سالانه بیش از ۷ برابر افزایش داشته و در ماه آگوست به تقریبا  ۲.۲میلیارد متر مکعب رسیده است.


فرانسه، دومین اقتصاد بزرگ اروپا، نیز واردات سوخت آبی روسیه را افزایش داد. روسیه بیش از ۱.۴ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به فرانسه را در ماه آگوست تامین کرد، حدود هشت درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته.


همه گیری ویروس کرونا امسال به شدت وارد بازار انرژی شده است. گازپروم، شرکت برتر انرژی روسیه شاهد افت چشمگیر فروش و درآمد بود. بر اساس گزارش مالی شرکت، فروش خالص گاز به اروپا و سایر کشورها تقریباً نصف سال گذشته به ۷۵۶.۳ میلیون روبل (۹.۸ میلیون دلار) برای شش ماه اول سال ۲۰۲۰ رسیده است. شرکت گازپروم گفت که این تغییر عمدتا به دلیل کاهش قیمت متوسط و همچنین کاهش ۱۷ درصدی حجم گاز فروخته شده بوده است..


روسیه در حال حاضر در حال ساخت یک خط لوله انتقال گاز اصلی به اروپا است ، نورد استریم دو که گاز طبیعی روسیه را قبل از انتقال به سایر کشورها مستقیماً از زیر دریای بالتیک به آلمان می رساند. این خط لوله طی دو سال اخیر با موانع زیادی روبرو شده است، تحریم های ایالات متحده و فشار متحدان اروپایی باعث می شوند تا پروژه را لغو کنند، در حالی که روسیه تلاش می کند فروش خود را به صورت گاز مایع (LNG) افزایش دهد.


مبارزات ایالات متحده علیه نورد استریم دو پس از ادعای مسمومیت الکسی ناوالنی، در ماه آگوست، شدت گرفت. در حالی که واشنگتن امیدوار است که پرونده این پروژه را از خط خارج کند، برلین به طور رسمی موضع خود را تغییر نداده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پیشتر گفته بود که نباید این پروژه اقتصادی را با اوضاع ناوالنی مرتبط دانست.

برچسب ها: آلمان روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر