کشمکش آژانس ایمنی اروپا و اداره هواپیمایی فدرال آمریکا

رگولاتور هواپیمایی اروپا می‌گوید که بوئینگ مکس ۷۳۷ با مشکل ایمنی دیگری برای پرواز دوباره روبرو نیست، اما اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده مانع تصمیم گیری می‌شود.
کد خبر : ۱۱۸۸۴۹
بوئینگ737

به گزارش ایبِنا به نقل از راشاتودی، روز جمعه آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا (EASA) اعلام کرد که هواپیمای بوئینگ مکس۷۳۷ برای پرواز ایمن است و اعلام کرد که هواپیماها می توانند قبل از پایان سال ۲۰۲۰ به آسمان منطقه برگردد.


مدیر اجرایی رگولاتور گفت: از تغییراتی که بوئینگ در هواپیما ایجاد کرده راضی است. وی گفت: پس از پروازهای آزمایشی در ماه سپتامبر، آژانس درحال انجام بررسی اسناد نهایی قبل از پیش نویس بخشنامه صلاحیت هوایی است که انتظار می رود ماه آینده صادر شود.


این مقام مسئول گفت که چهارهفته اظهارنظرعمومی می شود، در حالی که ساخت یک سنسور به اصطلاح مصنوعی برای افزایش فراوانی ۲۰ تا ۲۴ ماه طول خواهد کشید. در همین حال، اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده، اصلی ترین سازمان صدور گواهینامه بوئینگ، از تصمیم گیری در مورد اجازه پرواز هواپیما جلوگیری می کند. استیو دیکسون، رییس این اداره، که اواخر ماه گذشته با مکس پرواز کرد، گفت که پرواز بسیار راحت است، اما روند کار کامل نبود.


سازنده هواپیمای آمریکایی مکس  ۷۳۷که سابق بر این پرفروش ترین هواپیمای مسافربری بود، اکنون ظاهراً به عنوان ۷۳۷-۸ تغییر نام داده است و پس از دو تصادف مرگباربا فاصله کمتر از شش ماه در اندونزی و اتیوپی که منجر به کشته شدن ۳۴۶ نفر شده است، بیش از یک سال زمین گیرشده است. در هر دو مورد، نرم افزار کنترل پرواز جدید باعث شد که هواپیما اندکی پس از بلند شدن به حالت غیرمنتظره ای درآید.


این حوادث دلخراش نگرانی های گسترده ای را درباره نقص فنی و کنترل کیفیت بوئینگ و همچنین آموزش مناسب خلبانان برای پرواز مکس ۷۳۷ ایجاد کرد. قانونگذاران آمریکایی که سال گذشته در مورد این شرکت تحقیق می کردند، آن را به پنهان کردن اطلاعات مربوط به هواپیما در طی مراحل تایید از رگولاتورها، متهم کردند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر