27 مهر 1399 - 15:13

راه‌اندازی مرکز تجارت ایرانیان در دمشق

مرکز تجارت ایرانیان در دمشق در راستای تحقق صادرات یک میلیارد دلاری به سوریه راه‌اندازی شد.
کد خبر : ۱۱۸۸۷۷
کاشفی

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، کیوان کاشفی از راه‌اندازی ساختمان مرکزی تجارت ایرانیان در پایتخت سوریه خبر داد و گفت: تاسیس این مرکز گامی برای تحقق صادرات یک میلیارد دلاری به سوریه است.


رییس اتاق مشترک ایران و سوریه با اشاره به جزییات راه‌اندازی مرکز تجارت ایرانیان در سوریه، گفت: این مرکز در مساحت چهار هزار مترمربع در منطقه آزاد در قلب دمشق و با سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران خریداری، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است.


کاشفی با بیان اینکه این مرکز در منطقه تجارت خارجی دمشق خریداری شده و موقعیت بسیار ممتازی جهت استقرار شرکت‌ها و فعالیت اقتصادی کشور ایران دارد، ادامه داد: این ساختمان در دوازده طبقه به بهره‌برداری رسیده که دو طبقه آن به‌ صورت نمایشگاهی است و در سایر طبقات خدمات مختلف در زمینه بازاریابی، حمل‌ و نقل، مشاوره‌های حقوقی، بانکی، بیمه، نمایشگاه و... ارائه می‌شود.


عضو هیات رییسه اتاق ایران با اشاره به فراهم شدن تجهیزات کامل، سالن‌های جلسات برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و ... در این مرکز، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از مرکز تجارت ایرانیان در سوریه امکان ارتباط با اتاق‌های بازرگانی، صنعت و کشاورزی شهرهای مهم سوریه مانند دمشق، حلب، حمص، لاذقیه و... و. را فراهم کرده است.


وی اتاق مشترک ایران و سوریه از استقرار ۲۴ شرکت ایرانی در این مرکز و آغاز فعالیت آنها خبر داد. کاشفی با اشاره به استقرار مشاورین مختلف بانکی، حقوقی و مالی در این مرکز، یادآور شد: با مطالعات کامل و استفاده از تجربیات کشورهای مختلف سعی شده شرکت‌های ایرانی مستقر در این مرکز بتوانند به‌راحتی امکانات و خدمات مورد نیاز خود را در زمینه‌های مختلف دریافت کنند.


کاشفی همچنین از برنامه‌ریزی و در دست اجرا بودن نشست‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی بر اساس نیاز شرکت‌های ایرانی هم خبر داد. عضو هیات رییسه اتاق ایران گفت: در حالی‌که شیوع بیماری کرونا موجب کم شدن رفت‌وآمدها و ارتباطات تجاری شده، سعی در تکمیل و تجهیز این مرکز به عمل آمد و در حال حاضر با سهل‌ترین شرایط امکان فعالیت برای فعالین و صادرکنندگان کشور مهیا شده است.


وی از مزایای تاسیس این مرکز برای توسعه روابط تجاری ایران و سوریه هم یاد کرد و ابراز امیدواری کرد راه‌اندازی مرکز تجارت ایرانیان در سوریه بتواند موجب ارتقا سطح روابط اقتصادی بخش خصوصی دو کشور شود.


کاشفی از هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد دلاری به سوریه تا پایان سال میلادی آینده یاد و عنوان کرد: این مرکز می‌تواند نقش مهمی در تحقق این هدف‌گذاری صادراتی داشته باشد. وی در پایان آمادگی اتاق مشترک ایران و سوریه جهت ارائه راهنمایی و خدمات به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور ایران را اعلام کرد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر