صندوق بین‌المللی پول؛

مانده حساب جاری ایران در سال ۲۰۲۱ باز می‌گردد

صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد مازاد موجودی حساب جاری ایران (CAB) در سال ۲۰۲۱ برگردد.
کد خبر : ۱۱۸۹۵۰
صندوق بین المللی پول

به گزارش ایبِنا به نقل از فایننشیال تریبون، صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی خود پیش بینی کرده که مانده حساب جاری ایران در سال آینده ۰.۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور باشد. پیش بینی سال جاری میلادی ۰.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی (کسری) است.


براساس گزارش صندوق بین المللی پول، مانده حساب جاری ایران در سال ۲۰۱۹، ۱.۱ درصد تولید ناخالص داخلی بود. بررسی مانده حساب جاری تراز پرداخت یک کشور می تواند ایده خوبی از فعالیت اقتصادی آن ارائه دهد که شامل فعالیت پیرامون صنایع، بازار سرمایه، خدمات و پول های یک کشور است که از سایر دولت ها یا از طریق حواله ها وارد کشور می شود. محاسبه مانده حساب جاری یک کشور به ما می گوید که کسری یا مازاد دارد.


اگرچه لزوماً کسری به معنای ضعف اقتصاد نیست و مازاد به طور خودکار به معنای قوی بودن اقتصاد است، اما مازاد نشانگر اقتصادی یک بستانکار خالص به بقیه جهان است. این بدان معناست که کشور احتمالاً منابع فراوانی در اختیار سایر اقتصادها قرار می دهد و در ازای آن بدهکار است.


کسری مانده حساب جاری نشان دهنده دولت و اقتصادی است که بدهکار خالص به بقیه جهان است. به گزارش اینوستوپدیا، این کشور بیش از پس انداز خود سرمایه گذاری کرده و از منابع سایر اقتصادها برای تامین نیازهای داخلی و سرمایه گذاری خود استفاده می کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها