30 مهر 1399 - 08:44

پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول سوگیری سیاسی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بااشاره به اینکه پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول برپایه آمارعلمی نیست،گفت:ارزیابی‌ این نهادهای بین‌المللی درباره رشد اقتصادی ایران در سال آینده بنا برسوگیری‌های سیاسی است.
کد خبر : ۱۱۸۹۷۳
صندوق پول

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به ارزیابی جدید صندوق بین المللی پول از وضعیت اقتصادی کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی و اعلام بهبود وضعیت اقتصادی کشورهای منطقه از جمله ایران در سال آینده، گفت: ملاک و معیار سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای ارزیابی وضعیت اقتصادی کشورها دقیق و علمی نیست، این سازمان‌ها طبق پارامترهای کلی و آماری که به دست می‌آورند، ارزیابی می‌کنند و مشخص نیست این آمار و ارقام صحیح باشد.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله صندوق بین‌المللی پول درباره وضعیت رشد اقتصادی بر پایه شرایط سیاسی است، افزود: آمریکایی‌ها از هر روشی برای فشار به ایران استفاده کردند اما با توجه به وضعیت سیاست داخلی آمریکا این نوع ارزیابی‌ها انجام می‌گیرد.


وی ادامه داد: پیروزی دونالد ترامپ یا جوبایدن در تعامل ایالات متحده با جمهوری اسلامی ایران و رفع مشکلات تاثیری ندارد اما به نظر می‌رسد برخی از نهادهای بین‌المللی مانند صندوق بین‌المللی پول این نکته را مورد توجه دارند و بر همین مبنا درباره رشد اقتصادی ایران نظر می‌دهد.


نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصور آمریکایی‌ها این بود که با افزایش فشار حداکثری، ایران به زانو در می‌آید و دچار فروپاشی اجتماعی و اقتصادی و شورش داخلی می‌شود اما این اتفاق رخ نداد لذا در شرایط فعلی با مقاومت ملت ایران و وضعیت داخلی انتخابات آمریکا می‌پندارند که  نتیجه انتخابات آمریکا بر وضعیت اقتصادی ایران و کشورهای منطقه تاثیرگذار است.


رحیمی جهان‌آبادی معتقد است: آمریکایی‌ها باید در برابر ایران کوتاه بیایند و سیاست خود را تعدیل کنند تا باب گفتگو با جمهوری اسلامی ایران باز شود. البته سال آینده دولتی جدید در ایران سر کار می‌آید و بر اساس تجربه گذشته پتانسیل‌های جدید به صحنه مدیریت کشور اضافه می‌شود و اصولا شاخص‌های اقتصادی رشد پیدا می‌کند لذا احتمال می‌رود صندوق بین‌المللی پول این موضوع را در نظر دارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر