گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

سقوط شاخص کل بورس به کف کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۴۸۴۳ واحدی معادل ۲.۶۱ درصد به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۷۴۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۹۰ واحدی به رقم ۱۶ هزار و ۱۷۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۹۱۳۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته (سه شنبه ششم آبان ماه ۹۹)، همانند روزهای گذشته، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹۱۱۳ واحدی معادل ۲.۶۱ درصد به رقم ۳۴۰ هزار و ۴۳۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۲۳۶ واحدی معادل ۱.۱۰ درصد، عدد ۳۸۰ هزار و ۱۰۱  واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۷۷۴ واحدی به رقم ۲۴۸ هزار و ۹۵۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۳۱۱۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۶۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۱۱۴۷ واحد کاهش به رقم ۸۹۲ هزار و ۶۱۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۸۳۳۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۸۶۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز، نمادهای معاملاتی فولاد، فملی، تاپیکو، شپنا، وامید، کگل، شتران، شنبدر و پارسان، با بیشترین کاهش، تاثیری معناداری در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.


در مقابل نیز، نمادهای معاملاتی پاکشو، کاوه، رانفور، غزر، وخاور و پکرمان، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز هفته، معامله‌گران بورس  ۵ هزار و ۵۷ میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۷ هزار و ۸۵ نوبت معامله و به ارزش ۴۳ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای قثابت، غزر، ختور، شسینا، فجر، پکرمان و خزر در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به نمادهای کروی، شیران، شبندر، شپنا، پارسان و بورس  است.



پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز نشان می‌دهد که همانند روز قبل، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو پرتراکنش‌ترین نماد بورس است و در ادامه نمادهای سیتا، امین، فولاد، غزر و آبادا، پربیننده های بازار امروز هستند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی وبصادر، ولپارس، کدما، غزر، قثابت، کمند و ختور با بیشترین تقاضا روبرو شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی  شپنا، وملی، شبندر، حکشتی، خگستر، ثشاهد و کحافظ با بیشترین حجم عرضه مواجه شدند.


نوسان نماگر صنایع


شاخص های صنعت در بازار امروز نیز، با روند کاهشی همراه بودند. به گونه ای که فلزات اساسی با بیش از ۳۰ هزار واحد کاهش در صدر بود و پس از آن شاخص صنایع محصولات کاغذ، تامین آب، برق، گاز، اطلاعات و ارتباطات، فراورده نفتی، فنی مهندسی و رادیویی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر