ترس بازارها در اروپا و رشد قیمت دلار

با افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا و ترس بازارهای اروپا، نرخ دلار رشد کرد.
کد خبر : ۱۱۹۲۰۰
دلار ارز

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز،  روز پنج شنبه دلار در برابر سبد ارزهای اصلی رشد کرد، زیرا تشدید موارد ابتلای ویروس کرونا در اروپا باعث ترس در بازارها شد، از اینکه تعطیلی های جدید به بهبود اقتصادی شکننده، آسیب برساند.


دلار آمریکا در برابر سبد شش ارز در ۹۳.۴۱ ثابت ماند و پس از سود ۰.۳ درصدی در معاملات اولیه، مکث کرد. نگرانی ها از خسارت بیشتر به بهبود اقتصادی در حالی افزایش یافت که رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز چهارشنبه دستور دادند که کشورهایشان دوباره تعطیل شوند، زیرا موج دوم ابتلای ویروس کرونا باعث تهدید اروپا می شود.


یورو پس از سقوط یک شبه به پایین ترین سطح یک هفته ای از ۱.۱۷۵۳ دلار به ۱.۱۷۱۸ دلار رسید. یورو همچنین در برابر ین ژاپن ثابت ماند، آخرین فروش معادل ۱۲۲.۶۳ ین پس از رسیدن به ضعیف ترین سطح از ماه جولای بود.


انتظار می رود جلسه بانک مرکزی اروپا در روز پنج شنبه در میان موارد ابتلای فزاینده در سراسر اروپا، در برابر فشار برای رونمایی از اقدامات محرک جدید مقاومت کند، اما احتمالاً در ماه دسامبر زمینه اقدامات لازم را فراهم می کند.


یک تحلیل گر ارزی گفت: اگر رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد زمینه را برای تسهیل سیاست های بیشتر در نشست خبری خود فراهم کند، یورو می تواند بیشتر سقوط کند. همچنین معامله گران کمتر از یک هفته دیگر با نوسانات حاصل از انتخابات ایالات متحده روبرو می شوند، در حالی که این کشور نیز مانند اروپا با افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا روبرو است. هر چه انتخابات نزدیک تر شود، احتمالاً نوسانات بالاتری در بازار وجود دارد.


داده های ارائه شده در روز پنج شنبه شامل تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم ایالات متحده است که تحلیل گران انتظار دارند رشد را نشان دهد اما برای جبران تاثیر همه گیری کافی نیست. دلار در برابر ین ژاپن در ۱۰۴.۳۳ ین ثابت شد و روز چهارشنبه به پایین ترین سطح یک ماه گذشته رسید.


بانک ژاپن جلسه سیاسی دو روزه خود را در اواخر امروز پایان می دهد و تحلیل گران انتظار دارند بانک مرکزی تنظیمات پولی را بدون تغییر حفظ کند. دلار استرالیا از پایین ترین سطح یک هفته ای خود یعنی ۰.۷۰۳۸ دلار که یک شب گذشته مشخص شد، دور شد. آخرین قیمت آن ۰.۷۰۶۳ دلار بود.


دلار نیوزیلند در برابر همتای آمریکایی خود بالاتر رفت و با ۰.۲۷٪ افزایش به ۰.۶۶۵۲ رسید. دلار کانادا ثابت بود، آخرین معاملات در ۱.۳۳۰۸ در برابر دلار بود، پس از آنکه به پایین ترین حد در سه هفته گذشته رسید. بانک کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد انتظار دارد نرخ بهره تا سال ۲۰۲۳ در پایین ترین سطح ثبت شود و برنامه هفتگی خرید اوراق قرضه را کاهش دهد.

برچسب ها: قیمت دلار کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر