09 آبان 1399 - 09:33

بررسی طرح های تولیدی و اشتغال زایی چهارمحال و بختیاری

بررسی طرح های تولیدی و اشتغال زایی، مهم ترین هدف هیات اعزامی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به استان چهارمحال و بختیاری است.
کد خبر : ۱۱۹۲۰۷
طرح های تولیدی و اشتغال زایی چهارمحال و بختیاری با توجه بیشتری ادامه خواهد یافت

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، اسماعیل لله گانی مدیر عامل این بانک که در رأس هیات ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان چهارمحال و بختیاری سفرکرده بود، در دیدار با نماینده ولی فقیه استان با بیان این مطلب گفت: حمایت از تولید، اشتغالزایی و رفع محدودیت مورد تأکید مقام معظم رهبری است و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تحقق این امر کارگروهی تحت عنوان بازدید کننده از استان تشکیل داده است که با بازدیدهای میدانی و بررسی طرح های تولیدی و نیمه کاره، مشکل بیکاری بررسی و برای آن راهکاری مناسب اندیشیده شود.


نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: عدم سرمایه گذاری مناسب باعث کاهش طرح های تولیدی و اشتغال زایی شده است و تلاش خواهیم کرد با برگزاری جلسات کارشناسی زمینه جذب سرمایه در استان را فراهم سازیم. تا با استفاده از زیرساخت های مناسب و نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده در مسیر جهش تولید و اشتغالزایی حرکت کنیم.


مدیر عامل بانک رفاه کارگران تصریح کرد: برای رفع محدودیت ها باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرد و باید با کمک و همراهی بخش خصوصی، شستا و مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زمینه رشد و توسعه را فراهم کرد.


نماینده ویژه وزیر و هیات همراه در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوص که در محل اتاق بازرگانی استان تشکیل شد اظهار داشت: برای طراحی و اجرای پروژه های اقتصادی از تمام ظرفیت های استان، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده خواهد شد و در این مسیر همکاری و همراهی تمام مسئولان و مدیران استان برای اجرای طرح ها و همچنین مطالبه گری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صنعتگران لازم و ضروری است.


لله گانی تأکید کرد: هیچ گونه محدودیتی برای تأمین اعتبار طرح های تولیدی نداریم و در صورتی که طرح ها از شرایط لازم برخوردار باشند، بانک رفاه کارگران برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.


مدیر عامل بانک رفاه کارگران بیان داشت: از امروز هشتم آبان ماه سامانه آنلاین ثبت و پیگیری مسائل و چالش های طرح های تولیدی و زیرساختی افتتاح شده تا فعالان اقتصادی و تولیدی استان که طرح های شان با مشکل مواجه شده است، از طریق این سامانه پیگیری کنند.


لله گانی در پایان اظهار داشت: بانک رفاه علاوه بر خدمات ریالی در حوزه ارز نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است و آمادگی دارد تا خدمات ارزی مناسبی به شرکت های تولیدی استان ارائه دهد.


گفتنی است، در این سفر دو روزه که با هدف امکان سنجی برای اجرای طرح های بزرگ، تکمیل طرح های نیمه تمام، تأمین سرمایه در گردش واحد های تولیدی و توجه به اشتغال روستایی و صنایع دستی انجام شد، طرح هایی همچون احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی شهرکرد، احداث خوابگاه دانشجویی، احداث جاده شهرکرد به خوزستان و بسیاری از طرح های زیرساختی و توسعه ای دیگر مورد حمایت قرار گرفتند و مقرر شد با تشکیل تیم های کارشناسی اجرای این طرح ها پیگیری شود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر