افزایش حداقل دستمزد در پایتخت اندونزی

پایتخت اندونزی حداقل دستمزد را برای برخی از مشاغل افزایش می‌دهد.
کد خبر : ۱۱۹۲۵۸
دستمزد اندونزی

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، با وجود مشاوره دولت برای حفظ بدون تغییرحقوق و دستمزد، برای جلوگیری از دست دادن شغل های بیشتر در طول همه گیری، جاکارتا پایتخت اندونزی، سال آینده حداقل دستمزد را برای مشاغل منتخب افزایش می دهد.


حداقل دستمزد ۳.۲۷ درصد به ۴.۴۲ میلیون روپیا (۳۰۲ دلار) در سال ۲۰۲۱ برای کارگران مشاغلی که کمتر تحت تاثیر شیوع ویروس بوده اند، افزایش خواهد یافت. فرماندار اواخر روز شنبه در بیانیه ای گفت: به شرطی که آنها باید بتوانند طبق معمول فعالیت کنند و به حمایت از رشد اقتصادی در شهر کمک کنند. مشاغل تحت تاثیر همه گیری می توانند درخواستی را به آژانس محلی نیروی انسانی ارسال کنند تا از این افزایش چشم پوشی کند.


جاکارتا علی رغم بخشنامه دولت مرکزی به استانداران در ۲۷ اکتبر که برای حفظ دستمزدها در سطح فعلی ابلاغ شد، در افزایش دستمزد به استان های جاوه مرکزی و یوگیاکارتا پیوست. هدف از ثابت نگه داشتن دستمزد این است که بتوان تجارت را حفظ کرد زیرا این کشور از زمان بحران مالی آسیا برای اولین بار دچار کوچک شدگی اقتصادی سالانه شده است.


دولت افزایش حداقل دستمزد را براساس تورم و رشد اقتصادی محاسبه می کند، در حالی که هزینه های زندگی در هر استان را طبق مقررات فعلی محاسبه می کند. در سال ۲۰۲۰، حداقل دستمزد ۸.۵۱ درصد افزایش یافت.


بر اساس بیانیه ای در وب سایت دولت، جاوای غربی، که پرجمعیت ترین استان اندونزی است و محل شهرک های مختلف صنعتی است، دستمزد را افزایش نخواهد داد. رییس جمهور جوکو ویدودو اصلاحات کار را به یک اولویت اقتصادی تبدیل کرده و اخیراً مجلس لایحه مشاغل را برای تقویت سرمایه گذاری تصویب کرده است.


با این حال، این قانون اعتراضات گروه های کارگری را برانگیخته است، آخرین قانون برنامه ریزی شده برای روز دوشنبه است. اتحادیه ها خواستار افزایش ۸ درصدی حداقل دستمزد برای سال آینده هستند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر