12 آبان 1399 - 11:23
بانک کشاورزی،حامی تولید کنندگان وکارآفرینان

حمایت۴۰۰ میلیاردی بانک کشاورزی از پروژه بزرگ تولیدقارچ در خوزستان

شرکت کشاورزی جلگه دزدر شهرستان دزفول،ازجمله شرکتهای موفقی است که باتسهیلات بانک کشاورزی به بهره برداری رسیده و با تولیدچشمگیر قارچ خوراکی،زمینه اشتغال۱۶۰۰نفربه صورت مستقیم وغیر مستقیم فراهم کرد.
کد خبر : ۱۱۹۳۰۲
بانک کشاورز

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، استان خوزستان در جنوب غربی ایران به  کرانه خلیج فارس نشسته است و نه تنها مهمترین مرکز تولید نفت کشور به شمار میرود که ازنظر تاریخی، قدیمی ترین منطقه فلات ایران واز نظر تولید محصولات کشاورزی و نخیلات از مهم ترین استانهای کشور محسوب می شود.


شرکت کشاورزی جلگه دز در شهرستان دزفول ،از جمله شرکتهای موفقی است که با تسهیلات بانک کشاورزی به بهره برداری رسیده و با تولید  چشمگیر قارچ خوراکی ،زمینه اشتغال۱۶۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم و به همین دلیل ، نقش مهمی در توسعه پایدار و رونق اقتصادی منطقه ایفا کرده است . این اشتغال زایی ، علاوه بر تاثیر مستقیم  در کاهش نرخ بیکاری  در استان خوزستان، بخش عمده ای از نیاز منطقه و کشور به محصول  قارچ و کمپوست را برطرف کرده است.


غلامعلی اسلامی زاده مجری پروژه جلگه دز درباره مزایای پروژه تولید قارچ خوراکی گفت : از سال۱۳۷۳  تولید قارچ خوراکی و اسپان(بذر قارچ خوراکی)  را با ظرفیت ۲۰۰ تن آغاز کردیم  و با تسهیلات۴۰۰ میلیارد ریالی  بانک کشاورزی، بستر مناسبی  برای تولید انبوه قارچ خوراکی فراهم ساختیم . هم اکنون ظرفیت تولید را به  ۴۶۰۰ تن قارچ خوراکی ،۱۰۰۰تن بذر قارچ خوراکی و  ۵۰ هزار تن کمپوست فاز ۳ ،بخش عمده ای از نیاز منطقه را تامین کردیم.


مجری طرح افزود :بنا داریم  با اجرای طرح توسعه ،میزان تولید قارچ خوراکی را به ۱۰هزارتن در سال افزایش دهیم .

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر