افت درآمد نفتی لیبی در ماه سپتامبر

شرکت ملی نفت لیبی گزارش داد که کل درآمدهای نفتی در سپتامبر سال جاری در مقایسه با درآمد سپتامبر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته، در حالی که در اکتبر اندکی افزایش داشت.
کد خبر : ۱۱۹۴۰۹
نفت لیبی

به گزارش ایبِنا به نقل از بیزینس نیوز لیبی، شرکت ملی نفت لیبی گزارش داد که کل درآمدهای نفتی در سپتامبر سال جاری بالغ بر ۱۱۶.۹ میلیون دلار بوده که در مقایسه با درآمد سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۹ که بالغ بر ۱.۷ میلیارد دلار بوده، کاهش چشمگیری داشته و برای فروش نفت خام ۸۳.۹ میلیون دلار ثبت کرده است.


فقط ۳۳ میلیون دلار درآمد مربوط به فروش گاز و میعانات است. قابل ذکر است که درآمد ماه سپتامبر بازتاب فروش ماه آگوست است که در آن بنادر در تعطیلی اجباری به سر می بردند.


در حالی که درآمد نفت در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰، پس از لغو وضعیت فورس ماژور در بندرهای ال-حراگ و برگا، اندکی افزایش داشت. که از روز پنج شنبه ۲۴ سپتامبر صادرات در آن، آغاز شد و سپس در فواصل زمانی به بقیه مناطق و بنادر نفتی آغاز شد، و در طی آن مقادیر ذخیره شده بارگیری شد، که درآمد رکورددار در ماه اکتبر (کمی بیش از سپتامبر ۲۰۲۰، حدود ۱۱۳.۳ میلیون دلار) را ارایه می دهد.


درآمد اکتبر ۲۳۰.۲میلیون دلار آمریکا در مقایسه با ۲ میلیارد دلار در اکتبر ۲۰۱۹ بود، فروش نفت خام ۱۷۹.۹ میلیون دلار آمریکا، ۴۲.۱ میلیون دلار از فروش گاز و میعانات و ۸.۱ میلیون دلار از فروش محصول ثبت شده است.


شرکت ملی نفت تعهد کامل خود به بالاترین استانداردهای شفافیت را در کلیه فعالیت های تجاری خود دارد. برای تضمین چنین شفافیتی، شرکت ملی نفت از ژانویه ۲۰۱۸ ماهانه همه داده های مربوط به درآمد نفت را به صورت ماهانه منتشر می کند و همچنان به تعهدات خود برای ارائه حساب دقیق و کامل از کلیه درآمدها و سپرده ها به مقامات لیبی و مردم ادامه می دهد.


به دستور مقامات مربوطه لیبی و مطابق با تعهدات قانونی داخلی و بین المللی خود، شرکت ملی نفت کلیه این درآمدها را به حساب خود در بانک خارجی لیبی واریز می کند. موضوعات مربوط به روند بودجه و مدیریت نهایی امور مالی لیبی موضوعات سیاسی هستند که خارج از وظیفه شرکت هستند و شرکت ملی نفت به عنوان یک نهاد فنی و غیر سیاسی مسئولیت های خود را با راهنمایی مقامات اجرایی فصل می کند.


رییس هیات مدیره شرکت ملی نفت، مهندس. مصطفی صنع الله، در این زمینه گفت: ما کار واقعی و جدی را آغاز کرده ایم و انتظار داریم درآمد در ماه های نوامبر و دسامبر افزایش قابل توجهی یابد و این نتیجه بازگشت تدریجی به تولید طبیعی و رسیدن به نرخ های مطلوب است، اما با چالشی در کمبود بودجه اختصاص داده شده به این بخش روبرو هستیم. که بدون شک بر حفظ امیدهای تولید منظم تاثیر می گذارد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر