تصویب بسته امدادی برای حمایت از مشاغل در ایتالیا

ایتالیا از بسته حمایتی کمک به مشاغل متاثر از تعطیلی‌ها پشتیبانی می‌کند.
کد خبر : ۱۱۹۴۲۵
ایتالیا

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ، دولت ایتالیا بسته امدادی همه گیری اضافی را برای مشاغل متضرر از دومین تعطیلی های کشور تصویب کرد. نخست وزیر جوزپه کونته در اوایل روز شنبه اقدامات جدید را امضا کرد، که حمایت از شرکت های بیشتری را در مقایسه با فرمان قبلی ۵ میلیارد یورویی (۵.۹ میلیارد دلار) افزایش می دهد. به گفته مقامات، پیش بینی می شود ایتالیا ۲.۵ میلیارد یورو هزینه برای برنامه جدید اضافه کند.


با افزایش Covid-۱۹ در اروپا، ایتالیایی ها از ورود یا خروج به شهرهای مناطق پر خطر، از جمله میلان، مرکز مالی ایتالیا و شهرهای مهم صنعتی شمال ممنوع هستند. کمک اضافی برای محافظت از شرکت ها و خانواده ها در مناطق با بیشترین خطر است.


نخست وزیر در مصاحبه ای گفت: ما فهمیدیم که غرامت هایی را که در حین تعطیلی بهار اجرا کردیم کافی نیستند و آنها را افزایش دادیم. نخست وزیر در میان اعتراضات رهبران منطقه ای از استراتژی تعطیلی های محلی خود دفاع کرد.


مشارکت در کسب و کارهایی که با آخرین محدودیت ها روبرو هستند ۵۰ درصد بیشتر از مشارکت در اولین تعطیلی ملی است. همچنین این طرح جدید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در ماه نوامبر را در مناطق با خطر بالا به حالت تعلیق درآورد، بخشی از عوارض محلی را لغو کرده و مالیات بر درآمد را به تأخیر می اندازد. سایر اقدامات شامل پاداش پرستار کودک تا ۱۰۰۰ یورو برای خانواده ها در مناطق تعطیل است.


تعطیلی ایتالیا، اگرچه محدودتر از آن است که در بهار در سراسر کشور اعمال شده است، اما اقتصاد شکننده را به خطر می اندازد. بودجه کشور فرض می کند که تولید ناخالص داخلی امسال می تواند در بدترین حالت ۱۰.۵درصد کاهش یابد و در سال ۲۰۲۱ تنها ۱.۸ درصد رشد کند.


دولت پیش از این ۱۰۰میلیارد یورو محرک اقتصادی برای حمایت از شرکت ها و مشاغل ایتالیایی تصویب کرده بود. این باعث می شود که بدهی ایتالیا، دومین  منطقه بزرگ یورو به تقریبا ۱۶۰ درصد از تولید برسد.


با افزایش موارد ابتلای ویروس و خطر گسترش و طولانی شدن تعطیلی ها، ممکن است کونته مجبور شود از مجلس بخواهد کسری را قبل از پایان سال افزایش دهد. ایتالیا قرار است ۲۰۹ میلیارد یورو کمک مالی و وام از صندوق بهبود اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری هایی که می تواند به رشد در سال های آینده کمک کند، دریافت کند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر