19 آبان 1399 - 15:32
مرتضی بانک خبر داد:

انجام ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه

دبیر شورای مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: طی سال‌های گذشته حدود ۸۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام گرفته است.
کد خبر : ۱۱۹۴۹۷
مرتضی بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، مرتضی بانک درباره عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: هرچند نقص‌هایی در این مناطق وجود دارد که باید رفع شود اما طی۷ سال گذشته حدود ۱۳۵ میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به خارج از کشور انجام گرفته از سوی دیگر حدود ۳۹ میلیارد دلار تولیدات این مناطق به داخل کشور وارد شده است و با توجه به واردات، حدود ۴۵ میلیارد دلار تراز مثبت ارزشمندی ایجاد شده است.


۱۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی


او با بیان اینکه حدود ۵۴۰ واحد نوآور و دانش بنیان در مناطق آزاد و ویژه تشکیل شده، افزود: علیرغم اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کمتر از ۰.۴ درصد از خاک کشور را تشکیل داده و ۱.۲ درصد از جمعیت کشور را داراست، حدود ۵۱۰ هزار نفر اشتغال در این مناطق ایجاد شده و به جز واحدهای خدماتی حدود ۱۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در آن دایر شده است.


مشاور رییس جمهور و دبیر شورای مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه براساس شاخص‌ها، بیکاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از متوسط کشور کمتر است، اضافه کرد: طی سال‌های گذشته حدود ۸۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و حدود ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام گرفته است.


صادرات سالانه ۱۹ میلیارد دلار از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی


مرتضی بانک افزود: متوسط صادرات سالانه کشور ۴۰ میلیارد دلار است که از این رقم ۱۹ میلیارد دلار آن سهم مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر