ارزش دلار نیوزلند به بالاترین سطح یکساله رسید

دلار نیوزلند، از افت قیمت اولیه خود فاصله گرفت و به بالاترین سطح در بیش از یک سال گذشته رسید.
کد خبر : ۱۱۹۵۶۱
دلار نیوزلند

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز چهارشنبه افت دلار با خوش بینی در مورد واکسن احتمالی ویروس کرونا و با نگرانی ها در مورد نحوه تحویل دارو و افزایش موارد ابتلای جدید در ایالات متحده همراه شد.


دلار نیوزلند پس از آنکه معامله گران امیدهای بانک مرکزی را به سمت نرخ  بهره منفی سوق دادند، از افت قیمت اولیه خود بهبود یافت و به بالاترین سطح در بیش از یک سال گذشته رسید.


خوش بینی اولیه در مورد آزمایش واکسن ویروس کرونا باعث افزایش دلار در برابر ین فرانک سوئیس شد، اما این حرکت در حال کمرنگ شدن است زیرا هنوز قبل از توزیع واکسن موانع زیادی وجود دارد.


یک استراتژیست ارشد ارز گفت: در حال حاضر بهبود دلار متوقف شده زیرا با توجه به جزیات، هنوز موانع زیادی برای رفع هرنوع واکسن وجود دارد. با این حال، دلار با افزایش بازده خزانه داری پشتیبانی می شود، که باید به دلار کمک کند با ایجاد فشار دیگری قبل از پایان سال افزایش یابد.


دلار در ۱۰۵.۲۸ ین ثابت نگه داشته شد و نزدیک به بالاترین سطح سه هفته قرار گرفت. در برابر یورو، دلار با ۱.۱۸۲۲ دلار تغییر جزئی داشت. پوند انگلیس با ۱.۳۲۵۸ دلار معامله شد که نزدیک به بالاترین سطح در دو ماه گذشته بود، زیرا خوش بینی روزافزون برای توافق تجاری طولانی بریتانیا واتحادیه اروپا مدت وجود داشت.


استرلینگ، برخی از سودهای یک شبه خود را در برابر یورو تسلیم کرد. روز دوشنبه بعد از اینکه فایزر و بایوان تک گفتند ۹۰ درصد واکسن آزمایشی ویروس کرونا موثراست، ارزش دلار افزایش پیدا کرد. با این حال، واکنش در بازارهای مالی متعادل تر شده است زیرا چندین مانع جهت دسترسی دارو وجود دارد، از جمله اینکه دارو باید در دمای بسیار سرد حمل شود.


روز سه شنبه چندین ایالت آمریکا محدودیت هایی را برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در اثر افزایش بستری ها در بیمارستان ها اعمال کردند و این مسئله دشواری مهار ویروس را با نزدیک شدن زمستان در نیمه شمالی برجسته کرد. شاخص دلار در برابر سبد شش ارز اصلی در ۹۲.۷۴۱ ثابت شد.


یوان از نقطه ضعف دلار استفاده کرد و به ۶.۶۰۰۱ رسید. سایر ارزهای آسیایی مانند وون کره و دلار سنگاپور نیز در برابر دلار رشد کردند. دلار نیوزیلند به ۰.۶۹۰۴ دلار رسید که قوی ترین قیمت از مارس ۲۰۱۹ است.


بانک رزرو نیوزلند نرخ بهره را در ۰.۲۵ درصد نگه داشت و ابزار سیاست پولی جدیدی را برای تشویق وام های بیشتر با کاهش هزینه های استقراض برای بانک ها، که با انتظارات بازارمطابقت دارد، معرفی کرد.


مدیر این بانک گفت: فعالیت اقتصادی داخلی از ماه آگوست تاب آورتر از آن است که پیش از این تصورمی شد، که بسیاری از معامله گران آن را نشانه کاهش نرخ سود منفی دانستند. در آن سوی دریای تاسمانی، دلار استرالیا نیز در برابرهمتای آمریکایی خود افزایش یافت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها