25 آبان 1399 - 10:28

مجلس با اولویت بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه موافقت کرد

نمایندگان مجلس با اولویت بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه موافقت کردند.
کد خبر : ۱۱۹۶۴۸
مجلس شورای اسلامی - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه‌ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با اولویت بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه با ۱۸۱ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


محسن زنگنه رییس کمیته اصلاح ساختار بودجه در توضیح این طرح، گفت: یکی از مهم ترین طرح ها و احتمالا قوانین مجلس یازدهم خواهد بود. این طرح طی ماه های گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه با هماهنگی سازمان برنامه و رئیس مجلس با صرف وقت بسیار تهیه شده است.


نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با اشاره به سخنرانی های مختلف مقام معظم رهبری درباره ضرورت اصلاح ساختار بودجه، افزود: رهبری در سال ۱۳۹۷ به طور مشخص از مجلس و دولت خواستند که اصلاح ساختار بودجه را در دستورکار قرار دهند، اصلاح ساختار بودجه با اصلاح چند ماده و تبصره امکان پذیر نیست و یکی از کارهای زیربنایی است که می تواند ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی را حل کند.


وی ادامه داد: اگر از گام دوم انقلاب، سند چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه های کلان ۵ ساله صحبت می کنیم، ظهور و بروز آن ها در بودجه است، جهت گیری های اصلی نظام نیز در بودجه خود را نشان می دهد، بنابراین اصلاح ساختار بودجه امری حیاتی است.


زنگنه با بیان اینکه در طول ۴ ماه گذشته موضوع اصلاح ساختار بودجه را با تعامل سازمان برنامه، شخص آقای نوبخت و حضور مداوم معاون وی در کمیته پیگیری کردیم، گفت: اصلاح در ۱۲ بند ارائه شده، ما زمان کمی داشتیم هرچند مواد این طرح با هماهنگی دولت تدوین شده و آن ها وعده ایجاد زیرساخت های اجتماعی را داده اند اما با توجه به فرصت محدودی که تا زمان ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پیش رو داریم، لازم است این طرح باید در اولویت بررسی قرار گیرد.


رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه یادآور شد: در این طرح به اصلاح منابع، شفافیت منابع، ارتباط مالی شرکت نفت و دولت، اصلاح زیرساخت فروش نفت خام و الزام دولت به ارسال فهرست های مالی و غیره پرداخته شده است.


قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح این طرح، گفت: طرح اصلاح ساختار بودجه در دستور جلسه بعدی نشست صحن قرار می گیرد، این سیاست ها و احکام بودجه تنها برای سال ۱۴۰۰ نیست.

برچسب ها: بودجه ساختار
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر