25 آبان 1399 - 11:25

تداوم کاهش پلکانی قیمت دلار

در ادامه روند کاهشی نرخ دلار در روزهای اخیر، امروز نیز شاهد افت نسبی بهای دلار و سایر ارزها در بازار ارز هستیم.
کد خبر : ۱۱۹۶۵۲
دلار

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ بررسی قیمت گذاری دلار و یورو در صرافی های مجاز سطح کشور نشان از تداوم روند کاهشی نرخ ارز دارد. به گونه ای که در معاملات امروز (یکشنبه بیست و پنجم آبان ماه ۱۳۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های مجاز و بانکی سطح کشور، به قیمت ۲۵۵۸۰ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ ۲۶۵۸۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود. این رقم نسبت به روز قبل، ۱۷۰ تومان و نسبت به پایان هفته قبل، ۲۷۰ تومان کاهش نرخ دارد.


همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۳۰۴۵۰ تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل با افت ۲۲۰ تومانی نسبت به روز شنبه، به قیمت ۳۱۴۵۰ تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می شود. این رقم نسبت به روز پنج شنبه هفته قبل نیز  ۳۲۰ تومان ارزان تر شده است.


بررسی روند معاملات ارزی در روزهای اخیر نشان می دهد که کاهش ریسک‌های برونزا، حضور پرقدرت بازارساز و تقویت عرضه اسکناس در بازار متشکل ارزی در راستای سیاست های بانک مرکزی در جهت مدیریت نوسانات نرخ ارز، باعث شده تا فضای هیجانی و التهابی از بازار ارز فاصله بگیرد و نرخ دلار و سایر ارزها، به تدریج بر مبنای متغیرهای اقتصادی تعیین شود. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها