26 آبان 1399 - 16:41

تهیه پیش‌نویس قانون صکوک در کشور ازبکستان

کشور ازبکستان اقدام به تهیه پیش‌نویس قوانین و مقررات مربوط به اوراق بهادار اسلامی (صکوک) کرد.
کد خبر : ۱۱۹۷۰۰
ازبکستان

به گزارش ایبنا به نقل از پورتال بانکداری اسلامی و بنا بر اعلام آژانس توسعه بازار سرمایه کشورهای آسیای مرکزی، کشور ازبکستان اقدام به تهیه پیش‌نویس قوانین و مقررات مربوط به اوراق بهادار اسلامی (صکوک) کرد.


بر این اساس این کشور قصد دارد تا اولین اوراق بهادار اسلامی خود را در سال آینده منتشر نماید. ازبکستان که پرجمعیت‌ترین کشور در بخش مسلمان‌نشین اتحاد جماهیر شوروی سابق است، در چند سال گذشته تلاشی گسترده در راستای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید خارجی کرده است. به عبارتی این کشور قصد دارد وضعیت اقتصاد خود را که پیشتر در شرایط رکود به سر می‌برد، سر و سامان دهد و آغازی نو را برای اقتصاد خود رقم زند.


پیش‌نویس مذکور که در راستای طرح بحث، بررسی و مذاکره عمومی منتشر شده است ابعاد مختلف اوراق صکوک، قوانین و مقررات اوراق و قوانین مالیاتی را در بر می‌گیرد. همچنین این کشور قصد دارد براساس یک طرح آزمایشی، به شرکت‌های داخلی خود مجوز انتشار صکوک در داخل و خارج از این کشور را براساس قوانین انگلیس و با بهره‌مندی از برخی تخفیف‌های مالیاتی اعطا کند. شایان ذکر است که در سال گذشته، این کشور که از جمعیت ۳۴ میلیون نفری برخوردار است اولین اوراق قرضه یورویی خود را نیز منتشر کرده است.


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها