26 آبان 1399 - 16:35

پشتیبانی بورس اندونزی از بازار صکوک با پلتفرمی جدید 

بورس اوراق بهادار اندونزی (IDX) اقدام به راه‌اندازی سیستم مدیریت معاملات جایگزین کرده است.
کد خبر : ۱۱۹۷۰۱
بورس اندونزی

به گزارش ایبِنا به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، بورس اوراق بهادار اندونزی (IDX) اقدام به راه‌اندازی سیستم مدیریت معاملات جایگزین کرده است. این پلتفرم معاملات الکترونیکی (ETP) جدید امکان انجام معاملات اوراق قرضه و اوراق صکوک را در بازار ثانویه فراهم می‌کند. در واقع این سیستم معاملاتی جدید، نسخه پیشرفته‌تر پلتفرم ای‌تی‌پی موجود در سال ۲۰۱۶ میلادی است.


بنا بر اعلام نظر حسن فوزی، مدیر توسعه کسب و کار بورس اندونزی، این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند نیازهای فعالان بازار اوراق قرضه و صکوک در این کشور را پاسخگو باشد. علاوه بر این انتظار می‌رود پیاده‌سازی این سیستم افزایش نقدینگی و بهبود کارایی بازار را در پی داشته باشد.


شایان ذکر است که در راستای نهایی شدن و اجرای رسمی سیستم مذکور، گفتمان و تبادل نظر با تمرکز بر بازیگران، تحلیگران، معامله‌گران و به طور کلی ذی‌نفعان بازار به منظور شناسایی هرچه دقیق‌تر نیازهای معاملاتی صورت گرفته است. تا به امروز نیز ۲۰ شرکت به عنوان کاربر از این سیستم استفاده کرده‌اند که از این تعداد، ۱۷ شرکت از معامله‌گران اصلی اوراق قرضه دولتی بوده‌اند. لازم به ذکر است علاوه بر وضع مقررات مربوط به انجام معاملات اوراق قرضه و صکوک، قانون‌گذاران این کشور اقدام به وضع و انتشار چهار مقررات جدید در این حوزه نیز کرده‌اند. این مقررات، تعیین اوراق بهادار قابل معامله، مقررات معاملات، مقررات کاربران و مقررات نظارت بر چگونگی معاملات را شامل می‌شود.


به نظر می‌رسد با بهره‌گیری از چنین سیستم مطمئن و مقررات جدیدی، فعالان در بازار جایگزین بتوانند معاملات اوراق قرضه و صکوک را در بازار ثانویه به صورت مرتب، منصفانه و به روشی کارآمد انجام دهند.    


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی‌ و این نشانی مراجعه نمایند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر