گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

ادامه روند صعودی بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش ۴۸۴۵۹ واحدی معادل ۳.۷۴ درصد به رقم یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۰۶ واحد رسید.همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۹۸ واحدی به رقم ۱۶ هزار و ۶۴۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۹۷۵۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و هشتم آبان ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۲۶۷۳ واحدی معادل ۳.۷۴ درصد به رقم ۳۵۱ هزار و ۸۵۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۶۹۹ واحدی معادل ۱.۷۹ درصد، عدد ۳۸۱ هزار و ۳۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۳۸۷ واحدی به رقم ۲۴۹ هزار و ۷۷۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۷۴۹۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۲۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۹۶۰۸ واحد افزایش به رقم ۹۷۰ هزار و ۳۰۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۲۳۱۹ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۷۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، تاپیکو، خودرو و شپنا، با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پاکشو، کسعدی، شفا، افق، وملی و چافست، تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۰۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۱ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پتایر (ایران‌ تایر) با ۱۴.۴۳ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای قصفها، زمگسا، پکرمان، شبریز، خبهمن و کطبس بود. همچنین نماد معاملاتی کسعدی (کاشی‌ سعدی) با ۳۰.۲۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای چکاوه، خچرخش، چافست، دلقما، لپارس و دشیمی بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی خودرو، غزر، امین، سیتا، آبادا و کاما به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی شپنا، شستا، فملی، شتران، خساپا، بترانس و شبندر  با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، خکمک، غنوش، فمراد، کفپارس، فنوال و لپارس بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


معاملات بازار سرمایه در پنجمین روز هفته، شاخص صنایعی همچون ذغال سنگ، رادیویی، فراورده نفتی، فنی مهندسی و لاستیک با روند افزایشی و شاخص صنایع لاستیک، وسایل ارتباطی و انتشار و چاپ با کاهش مواجه شدند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر