گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

افت شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۶۸۸ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد، به رقم یک میلیون و ۳۵۸ هزار و ۸۴۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۶۱ واحدی به رقم ۱۶ هزار و ۴۷۹ واحد رسید.
کد خبر : ۱۱۹۸۵۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته (یکشنبه دوم آذرماه ۹۹)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۰۱۰ واحدی معادل ۰.۵۶ درصد به رقم ۳۵۵ هزار و ۳۶۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۸۸۸ واحدی معادل ۰.۲۳ درصد، عدد ۳۸۲ هزار و ۶۸۴ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۸۱ واحدی به رقم ۲۵۰ هزار و ۶۱۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۸۹۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۳۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۷۶۳ واحد افزایش به رقم ۹۹۳ هزار و ۵۰۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۳۴۸۷ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۵۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، شستا، تاپیکو، فخوز و حکشتی، با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، کچاد، شپنا، کگل، شتران و رمپنا، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۷ میلیارد و ۵۹۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۵۶۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۴۹ هزار و ۵۱۳  میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غمارگ(مارگارین) با ۹.۷۶ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای پتایر، قصفها، غبهنوش، زمگسا و غنوش بود. همچنین نماد معاملاتی خکار(ایرکا پارت صنعت) با ۸.۰۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غاذر، خوساز، کپارس، ثشاهد، ثشاهد و خموتور بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می دهد که نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، خساپا، وتجارت، فملی و  فولاد، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی شپنا، خبهمن، کچاد، شتران، وتوکا و دشیمی با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، خکمک، فنوال، کفپارس، تپمپی و لپارس بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


معاملات بازار سرمایه در دومین روز هفته، به غیر از شاخص صنعت فنی مهندسی، سایر شاخص صنایع بازار امروز، روند نزولی را به ثبت رساندند. بر این اساس شاخص صنایعی همچون محصولات فلزی، انبوه سازی، اطلاعات و ارتباطات، محصولات چرمی، سایر معادن و حمل و نقل با کاهش همراه شدند.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر