افزایش قیمت نفت در پی امیدها برای واکسن کرونا

با افزایش امیدها پیرامون تولید واکسن کرونا، قیمت نفت افزایش یافت.
کد خبر : ۱۱۹۸۷۲
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه قیمت نفت افزایش یافت همانطور که تاجران در مورد بهبود تقاضای خام به لطف آزمایش های موفقیت آمیز واکسن ویروس کرونا، خوش بین بودند، اما با تعطیلات مجدد در چندین کشور، افزایش قیمت ها ادامه یافت.


همچنین این امیدواری تقویت شد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و سایر تولیدکنندگان، اوپک پلاس، تولید نفت خام را کنترل کنند. معاملات آتی نفت خام برنت ۱۷ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۴۵.۱۳ دلار در هر بشکه رسید در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ۴ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۴۲.۴۶ دلار در هر بشکه رسید. هفته گذشته هر دو معیار ۵ درصد افزایش یافته بود.


به گفته یک مدیر ارشد، همچنان تحت تاثیر خبرهای خوب اخیر در مورد پیشرفت اثربخشی واکسن های کرونا ویروس و انتظار این که اجلاس اوپک پلاس در پایان این ماه بتواند شاهد تعدیل روند فعلی توسط این گروه تا ۳-۶ ماه باشد.


روز یکشنبه یک مقام ارشد تولید واکسن دولت گفت: کارکنان مراقبت های بهداشتی ایالات متحده و دیگران توصیه کردند که اولین تلقیح های COVID-19 در ماه آینده ظرف یک یا دو روز با رضایت نظارتی شروع شود.


یک مشاور ارشد علمی گفت که احتمالاً سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توزیع واکسن تولید شده توسط فایزر و شریک آلمانی بایو ان تک را در اواسط دسامبر تأیید می کند، تا بزرگترین کمپین تلقیح در تاریخ ایالات متحده را راه اندازی کند.


نشست اوپک پلاس، که در ۳۰ نوامبر و ۱ دسامبر برگزار می شود، در حال بررسی گزینه هایی برای تاخیر حداقل سه ماه از ژانویه است که تولید ۷.۷ میلیون بشکه در روز را تا حدود ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهد.


روز جمعه یک گروه نماینده تولیدکنندگان گفت: اما شرکت های کوچک تر نفت روسیه با وجود توافق جهانی برای کاهش تولید، هنوز در حال برنامه ریزی برای پمپاژ نفت خام بیشتری هستند، همانطور که در مدیریت تولید میدان های نوپا قدرت کمی دارند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر