قیمت نفت افزایش یافت

خوش‌بینی واکسن کرونا باعث افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.
کد خبر : ۱۱۹۹۵۱
نفت

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز،  روز چهارشنبه نفت برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و گزارش صنعتی را که حاکی از افزایش بیش از حد انتظار موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده است، کمرنگ کرد و رقابت را به امید اینکه واکسن COVID-۱۹ تقاضای سوخت را افزایش دهد، گسترده ساخت.


هر بشکه نفت خام برنت با ۵۴ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش به ۴۸ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید که در مرتبه قبل تقریباً ۴ درصد رشد داشت. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت پس از افزایش بیش از ۴ درصدی در روز سه شنبه، ۴۷ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۴۵ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید.


هر دو از اوایل ماه مارس در بالاترین حد خود قرار دارند و در چهار روز گذشته در مجموع نزدیک به ۱۰ درصد بالا رفته اند. یک تحلیل گر اقتصاد انرژی گفت: حالا که سه واکسن موثر برای مقابله با ویروس داریم، بازار در حالت کم خطر قرار دارد.


روز دوشنبه آسترازنکا گفت نسخه آزمایشی واکسن COVID-۱۹ اش ۷۰ درصد موثر است و می تواند تا ۹۰ درصد موثر باشد و سلاح دیگری را در مبارزه برای کنترل همه گیری پس از نتایج مثبت سایر تولیدکنندگان بزرگ دارویی ارائه می دهد.


با این حال، احتمالاً طی چند ماه آینده هیچ واکسنی برای استفاده انبوه آماده نخواهد بود، به این معنی که تعطیلی و محدودیت های سفر تا سال آینده برقرار خواهد بود. این احتمال وجود دارد که اوپک پلاس، پس از نشستی که قرار است در ۳۰ نوامبر به دنبال مذاکرات فنی این هفته آغاز شود، کاهش تولید تا سال ۲۰۲۱ را ادامه دهد.


تولیدکنندگان اوپک پلاس پس از آنکه تعطیلات همه گیری در اوایل سال جاری باعث کاهش تقاضا شد، برای حمایت از قیمت ها ازعرضه خودداری می کنند. در حال حاضر قرار است از ژانویه تولید دو میلیون بشکه در روز- حدود دو درصد از تقاضای جهانی قبل از همه گیری- افزایش یابد. همچنین کاهش خطرکردن از اوضاع سیاسی ایالات متحده ناشی می شود، جایی که ترامپ به دولت خود اجازه آغاز انتقال قدرت به رییس جمهور منتخب جو بایدن را داد.


روز سه شنبه موسسه صنعت نفت آمریکا گفت که سهام نفت خام آمریکا درهفته منتهی به ۲۰ نوامبر ۳.۸ میلیون بشکه افزایش یافت و به حدود ۴۹۰ میلیون بشکه رسید. اطلاعات رسمی موجودی نفت خام دولت ایالات متحده در اواخر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر