06 آذر 1399 - 12:18

تقدیر از اقدامات بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی از اقدامات و تلاش‌های مدیران و کارکنان بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی تقدیر کرد.
کد خبر : ۱۱۹۹۸۸
تقدیر از اقدامات بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی / تحقق 110 درصدی نسبت مصارف به منابع بی‌نظیر است

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی؛ محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در دیدار با رئیس هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون افزود: نسبت مالی مصارف به منابع در استان از سوی بانک توسعه تعاون در قیاس با سایر بانک‌ها بی‌نظیر است. چراکه این رقم در سایر بانک‌های دولتی زیر ۶۰ درصد و در بانک‌های خصوصی نیز تک‌رقمی است.


وی با اشاره به نام بانک توسعه تعاون اظهار داشت: همان‌طور که از برند این بانک نیز مشخص است؛ بانک توسعه تعاون تأمین‌کننده مالی توسعه است به همین دلیل باید در مسیر توسعه پیشگام باشد.


پورمحمدی محافظه‌کار شدن بانک‌ها را یک آسیب جدی در مسیر فعالیت‌های مالی خواند و افزود: به نظر می‌رسد برخی برخوردهای قضایی و ورود دستگاه‌های نظارتی بانک‌ها را در عمل به تعهداتشان محافظه‌کارتر کرده است که این امر صدمات فراوانی به حمایت از تولید و کارآفرینی می‌زند.


وی به فعالیت پنج هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان اشاره کرد و افزود: میزان فعالیت و سرمایه‌گذاری بانک‌ها در استان زیبنده جایگاه و نام آذربایجان شرقی نیست چراکه این منطقه نه‌تنها شامل استان‌های شمال غرب کشور بلکه دریچه بازار ۳۵۰ میلیون نفری اوراسیا است.


استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: ۳۵ درصد قطعات خودروی کشور در این استان تولید می‌شود؛ آذربایجان شرقی پایتخت تولید شیرینی و شکلات کشور است؛ وجود شهرک‌های صنعتی متعدد به‌ویژه شهرک سرمایه‌گذاری خارجی با ۴۰ درصد سرمایه‌گذار خارجی از دیگر ظرفیت‌های استان است.


پورمحمدی ادامه داد: در کنار حمایت از اشتغال؛ ورود بانک‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها نیز بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است زیرساخت‌های محوری ازجمله راه، راه‌آهن؛ صنایع پایه ازجمله فولاد نیز باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.


وی میزان نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی را ۹ درصد خواند و اذعان داشت: پایین بودن نرخ بیکاری نه به خاطر اینکه شرایط خوبی در استان ازلحاظ اشتغال وجود دارد بلکه بیشتر به خاطر روحیه سخت‌کوشی مردمان این منطقه است.


پورمحمدی همچنین به میزان صادرات غیرنفتی استان اشاره کرد و افزود: امسال میزان صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. وی ادامه داد: امسال باوجود شیوع کرونا میزان تعدیل نیروی کار در استان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش‌یافته است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر