خیز سهام در بازارهای جهان

شاخص سهام جهانی برای سومین بار در این هفته به بالاترین رکورد رسید.
کد خبر : ۱۲۰۰۰۰
سهام نیویورک

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز جمعه سهام ها در سراسر جهان افزایش یافت تا در بالاترین سطح بسته شود و با بهترین عملکرد ماهانه خود در رکورد باقی بماند اما نزدک نسبت به وال استریت عملکرد بیشتری داشت و بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت، که نشانگر نگرانی‌های طولانی مدت در مورد افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا در جهان است.


شاخص سهام جهانی برای سومین بار در این هفته به بالاترین رکورد رسید در حالی که شاخص دلار، دلار در مقابل شش ارز هم رده، پایین‌ترین سطح سه ماهه را نشان داد و در پایین‌ترین حد خود از آوریل ۲۰۱۸ قرار گرفت.


در وال استریت، شاخص‌های اصلی افزایش یافتند و کمپوزیت نزدک به بالاترین رکورد رسید. علی رغم افزایش سهام، تأثیر اقتصادی همه‌گیری متمرکز بود. ایالات متحده انتظار دارد که پس از تعطیلات روز شکرگذاری، افزایش بیشتری در موارد ابتلای ویروس کرونا رخ دهد.


میانگین صنعتی داو جونز ۳۷.۹ واحد یا ۰.۱۳ درصد افزایش یافت و به ۲۹۹۱۰.۳۷ واحد رسید، اس اند پی ۵۰۰ با ۸.۷ واحد معادل ۰.۲۴ درصد رشد به ۳۶۳۸.۳۵ واحد رسید و کمپوزیت نزدک با افزایش ۱۱۱.۴۴ واحد معادل ۰.۹۲ درصد به ۱۲۲۰۵.۸۵ واحد رسید.


سهام های اروپا پس از آنکه بانک مرکزی اروپا انتظارات محرک بیشتر را در ماه آینده تقویت کرد و بانک مرکزی سوئد افزایش چشمگیری به برنامه کاهش کمی داد، افزایش یافت.


شاخص استاکس اکس ۶۰۰ در سطح اروپا ۰.۴۱ درصد افزایش یافت و شاخص سهام ام اس سی آی نیز با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۶۲۳.۷۵ رسید پس از رسیدن به بالاترین سطح ۶۲۴.۲۹. سهام بازارهای نوظهور ۰.۱۲ درصد افزایش یافت، در حالی که نیک کی  ژاپن ۰.۴۰ درصد افزایش یافت.


همچنین سوالات در مورد داده های آزمایش واکسن آسترازنکا COVID-19 برای جهان به درازا کشید، زیرا چندین دانشمند نسبت به نتایج آزمایش احتیاط  پیشه کردند.


اتحادیه اروپا و انگلیس گفتند که اختلافات اساسی در مورد معامله تجاری برگزیت همچنان وجود دارد، همانطور که مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا آماده شد تا در آخرین تلاش خود به لندن سفر کند تا از یک پایان پر سر و صدا برای بحران پنج ساله جلوگیری کند.


 استرلینگ که در ماه جاری بیش از ۳ درصد برابر دلار صعود کرده است، آخرین معامله در ۱.۳۲۹۹ دلار بود که ۰.۴۲ درصد افت داشت.


بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به خبرنگاران گفت: واضح است که هنوز اختلافات اساسی و مهمی وجود دارد که باید برطرف شود، اما ما در حال کنار آمدن با آن هستیم.


شاخص دلار ۰.۲۶۹ درصد افت کرد، یورو با ۰.۳۹ درصد افزایش به ۱.۱۹۶ دلار رسید. ین ژاپن ۰.۲۴ درصد برابر دلار آمریکا در ۱۰۴.۰۳ تقویت شد.


در بلند مدت، این احتمالاً روند مناسبی برای دلار است. دلار فرصت بیشتری برای نزول دارد.


بازدهی اسناد خزانه داری در حالی کاهش یافت که برخی از سرمایه گذاران به دنبال ایمنی در نگه داشتن بدهی دولت به دلیل نگرانی های مداوم در مورد افزایش موارد ابتلای ویروس کرونا و تعطیلات در چندین ایالت ایالات متحده و سراسر جهان بودند.


قیمت نفت، با چهار هفته متوالی افزایش، متفاوت بود. اخیراً نفت خام آمریکا با کاهش ۰.۴۲ درصدی به ۴۵.۵۲ دلار در هر بشکه رسید و برنت در ۴۸.۲۷ دلار بود که ۰.۹۸ درصد افزایش داشت. هر دو در این هفته بیش از ۷ درصد رشد داشتند.


بیت کوین پس از سقوط ۸.۴ درصدی قبل، با افت ۲.۲۵ درصدی به ۱۶۷۷۴.۴۹ دلار رسید. این ارز رمزنگاری شده در اوایل هفته گذشته به بالاترین رکورد خود یعنی ۱۹۶۶۶ دلار رسید و در سال جاری حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.


هر اونس طلای اسپات با ۱.۳ درصد افت به ۱۷۸۷.۴۰ دلار رسید. نقره با ۳.۲۰ درصد کاهش به ۲۲.۷۰ دلار رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر