پول نقد فراوان در خانه رهبر هنگ کنگ

رهبر هنگ کنگ گفت: تحریم‌های ایالات متحده موجب شده که او هیچ حساب بانکی نداشته باشد و به او پول نقد پرداخت شود.
کد خبر : ۱۲۰۰۰۵
دلار هنگ کنگ

به گزارش ایبِنا به نقل از گاردین، کری لم می‌گوید که به او پول نقد پرداخت می‌شود و تحریم های ایالات متحده را که به دلیل سرکوب امنیتی اعمال شده غیرقابل توجیه خواند.


کری لم، رهبر هنگ کنگ گفت که او در خانه پول زیادی نگهداری می‌کند زیرا پس از اینکه ایالات متحده در پاسخ به سرکوبی آزادی بیان و آزادی‌های سیاسی در این کشور تحریم اعمال  کرد، وی هیچ حساب بانکی ندارد.


از زمان اجرای قانون جدید پکن در اواخر ماه ژوئن ، لم به همراه ۱۴ مقام ارشد دیگر شهر در سخت‌ترین اقدام ایالات متحده علیه هنگ کنگ، مورد هدف قرار گرفت.


 این اقدام واشنگتن دارایی‌های مقامات ایالات متحده را مسدود کرده و هرگونه معامله مالی در آمریکا را جرم تلقی می کند.


در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی محلی انگلیسی(HKIBC) که جمعه شب پخش شد، لم گفت که پس از تحریم شدن هر روز از پول نقد برای همه چیز استفاده می‌کند.


لم گفت که وی مشتاقانه مانع از بازگرداندن هر کسی در کار در اداره‌های عمومی می‌شود، این باعث مباهات است که توسط دولت ایالات متحده مورد تحریم قرار گیرد.


لم سالانه ۵.۲۱ میلیون دلار هنگ کنگ (۶۷۲هزار دلار) درآمد دارد و یکی از پردرآمدترین رهبران در جهان است.


اظهارات وی با واکنش گسترده مردم روبرو شد و کاربران شبکه های اجتماعی عکس هایی از سکه ها را در قلک های خود در خانه منتشر کردند تا با ثروت لم در تضاد باشد. برخی دیگر این سوال را داشتند که چگونه حقوق بالای وی به صورت نقدی به محل زندگی‌اش منتقل می‌شود.


در ماه آگوست، لم به رسانه ها گفته بود که به دلیل تحریم هایی که استفاده وی از کارت های اعتباری را مختل کرده است، با کمی ناراحتی روبرو شده است.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها