رشد شاخص‌ها در بازار سهام آسیا

سهام آسیا به دنبال امید برای محرک اقتصادی آمریکا و تولید واکسن کرونا رشد کرد.
کد خبر : ۱۲۰۱۳۲
بازار سهام آسیا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز چهارشنبه سهام آسیا پس از برتری پر قدرت وال استریت با امیدها به محرک اقتصادی اضافی ایالات متحده و واکسن ویروس کرونا، افزایش یافت، اما تجارت با توجه به سودآوری برخی سرمایه‌گذاران، متلاطم بود.


روز سه شنبه میچ مک کانل، جمهوری خواه ارشد سنای آمریکا گفت که کنگره باید محرک جدید ویروس کرونا را در لایحه هزینه ۱.۴ تریلیون دلاری در خلال تعطیلی دولت در اواسط همه‌گیری قرار دهد.


جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده به نیویورک تایمز گفت که اولویت وی دریافت بسته حمایتی سخاوتمندانه از کنگره حتی قبل از آغاز به کار او در ژانویه است.


در همین حال، مقامات ارشد بهداشت آمریکا اعلام کردند که برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون آمریکایی‌ها علیه ویروس کرونا به زودی از اواسط دسامبر با تأیید مقررات آغاز می شود، از آنجایی که مرگ و میر در سراسر کشور بالاترین تعداد را برای یک روز در طول شش ماه گذشته داشته است.


ام اس سی آی گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۲۷ درصد افزایش یافت، اما همچنان در پایین ترین سطح هفته گذشته معامله شد.


 سهام استرالیا ۰.۱۲ درصد رشد کرد. سهام چین از خسارات اولیه بازگشت و ۰.۱۲ درصد افزایش یافت. سهام توکیو پس از رسیدن به بالاترین سطح ۲۹ ساله کمی تغییر کرد. سهام سافت بنک گروپ ۰.۶۶ درصد افت کرد پس از اینکه اخبار بلومبرگ اعلام کرد که سرمایه‌گذار این فناوری در حال پایان معاملات خود با شرکت های آمازون و فیس بوک است.


سهام کره جنوبی به دلیل نشانه های افزایش تقاضا به رکورد بالایی رسید. معاملات آتی سهام ایالات متحده به دنبال بالاترین سطح بسته شدن سهام وال استریت ۰.۲۳ درصد کاهش یافت.


همچنین معاملات اروپا با معاملات آتی یورو استاکس اکس ۵۰ با افت ۰.۳۷ درصدی، معاملات آتی دکس آلمان با افت ۰.۳۵ درصدی، معاملات آتی اف تی اس ای با ۰.۳۸ درصد کاهش روبرو شد.


بازده معیار خزانه داری ایالات متحده اندکی کاهش یافت اما نزدیک به بالاترین سطح سه هفته باقی ماند زیرا جمهوری خواهان و دموکرات ها پیشنهاداتی برای محرک اقتصادی در تلاش برای تصویب لایحه در این ماه ارائه دادند.


تحلیل‌گران می‌گویند که نزول ارزش سهام جهانی محدود است و اکنون عدم قطعیت های عمده پیرامون چشم انداز کمرنگ می شود.


به گفته یک استراتژیست ترکیبی از خوش بینی در مورد واکسن و محرک های دولت و بانک مرکزی همچنان پابرجا هستند. این یک نقطه شیرین برای بازارها است.


روز چهارشنبه سهام ام اس سی آی در سراسر جهان در آسیا ۰.۰۷ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود رسید.


روز سه شنبه فایزر و بایو ان تک آلمان خواستار تأیید اضطراری نمونه واکسن های خود از تنظیم کننده اروپا شدند. همچنین روز سه شنبه مدرنا تقاضای تأیید اضطراری از رگولاتوری اروپا را مطرح کرد.


فایزر و بایوان تک گفتند که واکسن آنها می تواند در اوایل ماه جاری در اتحادیه اروپا راه اندازی شود، اگرچه تنظیم کننده اروپایی گفت بررسی واکسن آنها را تا ۲۹ دسامبر به پایان می رساند، این گفته برنامه زمانی را در ابهام برد.


بازده ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده در آسیا در ۰.۹۱۲۹ درصد ایستاد، که دور از بالاترین نرخ در سه هفته گذشته یعنی ۰.۹۳۸۰ درصد نبود همان طور که سرمایه گذاران احتمال هزینه های مالی بیشتر را داشتند.


اختلاف بین بازده دو ساله و ده ساله نیز نزدیک سه هفته گذشته بود.


بازده بالاتر از دلار پشتیبانی نکرد، که با افزایش اشتیاق سرمایه گذاران برای افزایش خطر، نزدیک پایین ترین سطح در ۱.۵ تا ۲ سال متلاشی شد.


قیمت نفت زیان در معاملات آسیا را افزایش داد پس از آنکه اوپک و متحدانش با به تعویق انداختن جلسه رسمی تصمیم گیری در مورد بالا بردن تولید در ژانویه، بازارها را در هاله ای از ابهام قرار دادند.


معاملات آتی نفت خام برنت با افت ۰.۷۴ درصدی به ۴۷.۰۱ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام آمریکا با ۰.۸۸ درصد کاهش به ۴۴.۱۶ دلار در هر بشکه رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر