بورس در آخرین روز کاری هفته؛

فراز و فرود شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۶۸۲ واحدی معادل ۰.۱۸ درصد به یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۹۸۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۹۶ واحدی به ۱۸ هزار و ۴۶۵ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۰۱۴۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه دوازدهم آذرماه ۹۹)، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۰۱ واحدی معادل ۰.۱۸ درصد به رقم ۳۸۴ هزار و ۶۹۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۲۹۹ واحدی معادل ۰.۷۹ درصد، عدد ۴۲۳ هزار و ۱۸۴ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۱۶۰ واحدی به رقم ۲۷۷ هزار و ۱۰۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۵۱۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۱۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۳۳۹ واحد افزایش به رقم  یک میلیون و ۷۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۱۲۵ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۷۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وبملت، کگل، شپنا، شتران، خودرو، رمپنا، وتجارت و شستا، با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاپیکو، اخابر، وپارس، حکشتی، شیران، همراه و کاوه، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس  ۱۴ میلیارد و ۵۸۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲ میلیون و ۳۰۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۵۸ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد زمگسا(کشاورزی‌ ودامپروی‌ مگسال‌) با ۵.۸ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای کدما، سصفها، های وب، امید، فاسمین، وپترو بود. همچنین نماد معاملاتی ساربیل(سیمان آرتا اردبیل) با ۴.۸۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وملی، لخزر، لپارس، خوساز، فنورد و خشرق بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، وتجارت، خودرو، شپنا، خگستر، فولاد، شتران و ولپارس، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی های وب، وتوکا، فاسمین، بموتو، سیمرغ، وتجارت و حفاری با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی پدرخش، شپنا، انرژی۱، ومعادنح، وملی و شبندر بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


معاملات بازار سرمایه در پنجمین روز هفته، شاخص صنایعی همچون اطلاعات و ارتباطات، ذغال سنگ، سایرمالی، زراعت و حمل و نقل با افزایش و شاخص صنایع وسایل ارتباطی و محصولات چرمی با کاهش مواجه شدند.


برچسب ها: بورس شاخص بورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر