اقتصاددان برجسته هشدار داد؛

رکود اقتصادی ثانویه آمریکا و سقوط دلار با تشدید شیوع کرونا

رشد تعداد مبتلایان جدید ویروس کرونا در آمریکا امیدهای وال‌استریت برای ریکاوری سریع را از بین برده است و اقتصاد آمریکا احتمالاً در مسیر یک سقوط ثانویه قرار دارد.
کد خبر : ۱۲۰۱۶۸
دلار

به گزارش ایبِنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اقتصاددان برجسته، استفان روچ، معتقد است رشد تعداد مبتلایان جدید ویروس کرونا در آمریکا امیدهای وال‌استریت برای ریکاوری سریع «وی-شکل» را از بین برده است و اقتصاد آمریکا احتمالاً در مسیر یک سقوط ثانویه قرار دارد.


استاد ارشد اقتصاد دانشگاه ییل آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: با رشد تعداد مبتلایان جدید ویروس کرونا، اقتصاد آمریکا که هنوز آسیب‌پذیر است احتمالاً با دومین دور محدودیت‌های قرنطینه‌ای روبرو خواهد شد.


حتی با اینکه او معتقد است قرنطینه دوم به شدت قرنطینه اول (بهار) نخواهد بود، روچ هشدار می‌دهد آسیبی که این محدودیت‌ها به اقتصاد آمریکا می‌زند غیرقابل انکار است.


استفان روچ که در زمان اپیدمی مرگبار ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ رئیس آسیای مورگان استنلی بود می‌گوید: این باعث افت مجدد اقتصاد در سه ماهه اول سال آینده می‌شود. شرایطی مشابه در ۸ چرخه از ۱۱ چرخه قبلی رخ داده است و من معتقدم که چرخه کنونی هم از این قاعده مستثنی نیست.


پیش‌بینی اقتصادی روچ مشابه پیش‌بینی جی‌پی مورگان است که اعلام کرده اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول سال آینده یک درصد آب خواهد رفت، اما او پیش‌بینی کرده است که سقوط اقتصادی عمیق‌تر خواهد بود.


روچ می‌گوید این سقوط اقتصادی با افت بزرگ ارزش دلار همراه خواهد بود. او از بهار هشدار داده است که این سقوط اجتناب‌ناپذیر است.


ارزش دلار از ماه مارس تا کنون ۱۰.۵ درصد سقوط کرده است که ۴.۵ درصد مربوط به سال جاری است.


روچ می‌گوید: این مراحل اولیه سقوط دلار است و فشار بر ارز آمریکا شدت خواهد گرفت.


او پیش‌بینی کرد ارزش دلار از حالا تا پایان ۲۰۲۱ با سقوط ۳۵ درصدی روبرو شود.

برچسب ها: دلار کرونا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر