21 آذر 1399 - 08:57
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

جلوگیری از خروج ارز از کشور/ بانک مرکزی به حواشی توجه نکند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر لزوم انجام اقداماتی برای جلوگیری از خروج ارز از کشور، گفت: بانک مرکزی بدون توجه به حواشی، ثبات قیمت ارز را دنبال کند.
کد خبر : ۱۲۰۲۳۳
دلار

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا ضمن اشاره به وضعیت بازار ارز در ماه‌های اخیر، گفت: ایجاد ثبات قیمتی در بازار بدون توجه به اتفاقات حاشیه ای مهم ترین اقدامی است که از سوی بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز باید در دستور کار قرار بگیرد.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید یک روش کاهش واقعی قیمت ارز را در نظر گرفته و سیاست های خود را منطبق با آن تنظیم کند، افزود: در نظر گرفتن ارز برای تجار و بازرگانان جهت تقویت امر واردات ضرور و صادرات می‌تواند در ساماندهی نهایی بازار موثر باشد.


وی با تاکید بر اینکه تزریق ارز به بازار در نتیجه آشفتگی قیمت‌ها از سوی دولت در حال حاضر که محدودیت‌هایی نیز وجود دارد، باید با دقت بیشتری انجام شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی جلوگیری از خروج ارز و بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور مهم ترین اقدامی است که باید در دستور کار دستگاه های مسئول برای ساماندهی بازار قرار بگیرد.


کوچکی نژاد با بیان اینکه بازگشت ارزهای صادراتی به کشور باید با اهرم تشویق و گاهی به کار بردن روش قهری در دستور کار قرار بگیرد، تصریح کرد: ادامه رویه پرداخت ارز ۴٢٠٠ تومانی به کالاهای اساسی باید فقط زمانی صورت بگیرد که بازار درگیر دلالی و تلاطم نباشد، زیرا در این صورت تزریق ارز دولتی تاثیری بر معیشت مردم نخواهد داشت.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دولت باید در خصوص نرخ ارز بر قیمتی ثابت توافق کرده و اجازه رشد لحظه ای آن را ندهد، گفت: انتطار کاهش لحظه ای نرخ ارز گول زننده است، از اینرو تا دولت سیاست های خود را تنظیم نکند، تلاطم بازار طبیعی است.


وی همچنین با اشاره به تلاطم های بازار ارز و آسیب‌هایی که در نتیجه آن به اقتصاد کشور وارد شده است، افزود: بالا رفتن نرخ ارز نابود کننده تولید بوده، از اینرو باید منتظر ابلاغ برنامه جامعی در حوزه ساماندهی ارزی باشیم.

برچسب ها: نرخ ارز دولت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها