17 آذر 1399 - 08:22

گام مثبت دولت برای تمدید بدهی تولیدکنندگان

تمدید مهلت پرداخت بدهی معوقه تولیدکنندگان تا پایان سال اقدام کاملا مثبتی است که می‌تواند کمک حال واحدهای تولیدی باشد.
کد خبر : ۱۲۰۲۳۸
علی نقیب

به گزارش ایبِنا، «تولیدکنندگان مشمول قانون تسهیل تسویه بدهی بانکی مصوب آذر ۹۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام تا پایان امسال برای تسویه بدهی خود مهلت دارند.» این خبری بود که به تازگی از سوی رییس کل بانک مرکزی اعلام شد که می‌تواند تاثیر مثبتی در فعالیت‌ واحدهای تولیدی داشته باشد و تا حدودی از مشکلات آنها بکاهد.


در اینباره یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: تمدید مهلت پرداخت بدهی معوقه تولیدکنندگان تا پایان اقدام ۱۰۰ درصد مثبتی است که می‌تواند کمک حال واحدهای تولیدی باشد چرا که در این شرایط سخت اقتصادی یک تولیدکننده توان و امکان پرداخت بدهی‌ها را ندارد.


علی نقیب در گفت‌وگو با ایبِنا تصریح کرد: دولت باید با کار کارشناسی و استفاده از نظرات متخصصان اقتصاد و تشکل‌ها نسبت به تصمیم‌گیری‌ها اقدام کند و هر تصمیمی که پشت درهای بسته باشد قطعا به ضرر تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و به دنبال آن مردم و جامعه خواهد بود.


وی با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات این روزهای اقتصاد، ادامه داد: مشکل اصلی واحدهای تولیدی در حال حاضر مربوط به مسائل ارز است که فشارهایی به تولید و صنعت وارد می‌شود؛ بنابراین درخواست داریم تا شفافیت بیشتری در بازار و ساز و کار تامین ارز و قیمت‌ها انجام شود.


به گفته نقیب، ‌ از هر اقدامی که در برطرف کردن مشکلات مالی تولیدکنندگان موثر باشد استقبال می‌کنیم و معتقد هستیم چنین تصمیم‌هایی می‌تواند در نهایت به اقتصاد کشور کمک کند و کار را برای تولیدکنندگان، سهل‌تر.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها