افت یوآن چین به دنبال تنش‌های ایالات متحده و چین

یوآن به دنبال تنش‌های چین و آمریکا از اوج دو سال و نیم خود عقب نشینی کرد.
کد خبر : ۱۲۰۲۶۲
یوآن

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، روز دوشنبه یوان چین با کاهش روبرو شد، در حالی که تنش های فزاینده ایالات متحده و چین بر این واحد پولی تاثیر گذاشت و هفته گذشته آن را از رکورد بالای دو سال و نیم خارج کرد.


منابع به رویترز گفتند، ایالات متحده در حال تحریم حداقل دوازده مقام چینی به دلیل نقش آنها در رد صلاحیت قانونگذاران مخالف منتخب پکن در هنگ کنگ است. یوان پس از رسیدن به بالاترین سطح از ژوئن ۲۰۱۸، نفس راحتی کشید، اما معامله گران و تحلیل گران انتظار داشتند که روند افزایش ارز همراه با بهبود اقتصادی چین ادامه یابد.


آخرین نشانه بهبود اقتصادی مداوم از COVID-۱۹، در ماه نوامبر این است که صادرات چین با سرعت از فوریه ۲۰۱۸ افزایش یافته است که با بهبود فعالیت کارخانه از شرکای تجاری عمده پیشی گرفته است.


پیش از بازگشایی بازار، بانک خلق چین (PBOC) نرخ متوسط معاملات روزانه یوان را ۶.۵۳۶۲ در هر دلار تعیین کرد، که ثابت ترین سطح از ۲۶ ژوئن ۲۰۱۸ است. یوان اسپات با ۶.۵۳۳۰ دلار در هر دلار باز شد و تا ظهر به ۶.۵۳۴۴ رسید.


به گفته یک استراتژیست، داده های تجارت چین نشان دهنده پیشرفت بسیار چشمگیری در صادرات است. قدرت یوان در درجه اول به دلیل کاهش دلار آمریکا بوده است. هفته گذشته منابع به رویترز گفتند: سیاست گذاران چینی از افزایش اخیر یوان همزمان با بهبود اقتصادی آسوده هستند و بانک مرکزی برای تعیین ارزش ارز به بازار آزادی عمل بیشتری می دهد.


به گفته یک معامله گر، دلار آمریکا بار دیگر وارد دوره ضعف شده است، با این اوصاف حمایت شاخص دلار در قیمت ۹۰ ادامه خواهد داشت. روز دوشنبه شاخص جهانی دلار به ۹۰.۷۱۵ کاهش یافت. یوان هنوز به طور کلی در حال افزایش است، اما در برابر دلار نسبتاً کم حرکت می کند. با ضعیف شدن دلار آمریکا، یوان به سمت افزایش بیشتر می رود.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر