گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

کاهش ۵۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۵۲۸ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد به یک میلیون و ۵۰۷ هزار و ۳۶۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۸ واحدی به ۱۹ هزار و ۲۲۶ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۰۳۰۰
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه هجدهم آذرماه ۹۹)، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۴۴۵ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد به رقم ۳۹۵ هزار و ۲۰۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۶۴۳ واحدی معادل ۰.۳۷ درصد، عدد ۴۴۴ هزار و ۳۷۹ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۷۶ واحدی به رقم ۲۹۰ هزار و ۹۸۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۸۱۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۷۱ هزار واحد رسید.


همچنین شاخص بازار اول با ۵۸۴۱ واحد افزایش به رقم  یک میلیون و ۱۱۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۶۳۰۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شستا، کگل، شپنا، تاپیکو، شتران و وغدیر، با بیشترین کاهش، تاثیر معناداری در روند کاهشی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، وبصادر، وامید، ونیکی، شبریز و فخاس، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس  ۱۴ میلیارد و ۴۲۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲ میلیون و ۱۳۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۳۹ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فملی(‌ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران) با ۱۴.۵۹ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای غبهنوش، قصفها، غدام، دیران، سفار و فسپا بود. همچنین نماد معاملاتی سدور(سیمان‌ دورود) با ۴.۶۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ساربیل، کرماشا، تایرا، فنوال، کگل و سنیر بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی فملی، خودرو، شستا، خساپا، وتجارت و آبادا، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی ولپارس، وتوکا، بموتو، وکار، فسپا، شسینا و ثشاهد با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای پدرخش، خرینگ، انرژی۱، خزامیا، غنوش، یاقوت و وسپه بیشترین حجم عرضه را داشتند.


همچنین امروز بیشترین بازدهی متعلق به گروه: «هتل و رستوران» و کمترین بازدهی متعلق به گروه «لاستیک و پلاستیک» بود.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص اکثر صنایع بورسی سبزپوش بودند. به گونه ای که شاخص صنایع فلزات اساسی، انتشار و چاپ، محصولات چوبی، وسایل ارتباطی، محصولات چرمی و کانی غیرفلزی با افزایش همراه شدند و شاخص صنعت اطلاعات و ارتباطات با ۵۱ واحد کاهش مواجه شد.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر