گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص‌های منتخب بورس یکدست قرمز شدند

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۱۶۳۲ واحدی معادل ۲.۰۹ درصد به یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۱۲۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۷۴ واحدی به ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۰۴۴۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در سومین روز کاری هفته (دوشنبه بیست و چهارم آذرماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۸۲۷۲ واحدی معادل ۲.۰۹ درصد به رقم ۳۸۸ هزار و ۱۱۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۳۳۱ واحدی معادل ۰.۹۵ درصد، عدد ۴۵۱ هزار و ۹۲۱ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۸۳۵ واحدی به رقم ۲۹۵ هزار و ۸۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۵۳۰۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۴۹ هزار واحد رسید.


همچنین شاخص بازار اول با ۲۵۴۷۲ واحد کاهش به رقم  یک میلیون و ۹۳ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۵۷۴۵ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۷۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، فارس، شستا، تاپیکو، کگل، اخابر و شپنا، با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وبملت، ونیکی، وپارس، و وتجارت و بوعلی، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس  ۱۴ میلیارد و ۷۹۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱ میلیون و ۸۰۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۴۶ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غبهنوش(‌بهنوش‌ ایران) با ۸.۲۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای ولپارس، ونیکی، کبافق، سیستم، غچین و خمحور بود. همچنین نماد معاملاتی انرژی۳(سایراشخاص بورس انرژی) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دیران، کرماشا، جم، تکنو، شفا و کروی بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی وتجارت، شستا، خودرو، وپارس، شپنا و برکت، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی بوعلی، پالایش، کماسه، سصفها، بموتو، دانا و فروس با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای شپنا، شستا، خساپا، خگستر، شبندر، وپارس و خبهمن بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع انتشار و چاپ (۸۵۰۲۹ واحد افزایش)، اطلاعات و ارتباطات (۴۰ واحد افزایش) و محصولات کاغذ (۴۱۷۶ واحد افزایش) سبزپوش بودند و در مقابل شاخص صنایع فلزات اساسی (۳۵۰۰۴ واحد کاهش)، کاشی و سرامیک (۲۳۸۴ واحد کاهش)، رادیویی (۳۶۴ واحد کاهش) و فنی مهندسی (۳۷۸ واحد کاهش)، روند نزولی داشتند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر