تاثیر مثبت واکسن و محرک اقتصادی ایالات متحده بر بازار سهام آسیا

امید به بهبودی با کمک واکسن کرونا و محرک اقتصادی ایالات متحده بازار سهام آسیا را حفظ می‌کند.
کد خبر : ۱۲۰۴۵۹
بازار سهام آسیا

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، سهام ها هفته شلوغی با دستاوردهای خود آغاز کردند در حالی که سرمایه گذاران احتمال افزایش محرک مالی و پولی ایالات متحده را ارزیابی می کردند، پوند انگلیس با آسودگی از آخرین تمدید مذاکرات برگزیت افزایش یافت.


با وجود احساس خطر برآمده از پیشرفت در زمینه واکسن های ویروس کرونا، در سراسر ایالات متحده به عنوان بخشی از یک مأموریت تاریخی، تلقیح بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تا پایان ماه مارس انجام می شود.


تحلیلگران گفتند: این واکسن به مثابه باد همسویی در بازار است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا فراتر از ثبت سطوح ابتلا، تعداد بستری هادر بیمارستان و مرگ دید داشته باشند.


معاملات آتی ای مینی اس اند پی ۵۰۰ با افزایش ۰.۵ درصدی پاسخ دادند، در حالی که معاملات آتی اوراق قرضه خزانه داری در مارس ۴ واحد کاهش یافت. معاملات آتی یورو استاکس اکس ۵به میزان ۰.۵ درصد و معاملات آتی اف تی اس ای ۰.۱ درصد افزایش داشتند.


ام اس سی آی، گسترده ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۱ درصد افزایش یافت، در هفته گذشته به بیشترین رکورد رسیده است.


نیک کی ژاپن ۰.۵ درصد افزایش یافت در حالی که  یک بررسی نشان داد که در سه ماه دسامبر وضعیت کسب و کارهای ژاپنی بهبود یافته است.


در برابر دلار، پوند ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱.۳۳۲‍۱ دلار رسید. یورو با افت ۰.۵ درصدی به ۹۱.۰۹ پنس رسید که در بالای ۳ ماه  قرار گرفت.


همانطور که گفته شد، عدم اطمینان زیادی برای توافق تجاری وجود دارد و اقتصاددانان، با توجه به عدم پیشرفت در هفته های اخیر، اکنون شاهد افزایش خطرات نتیجه عدم توافق هستند.


گلدمن پیش بینی کرد که این می تواند صعود یورو را تا ۹۶.۰۰ پنس تجربه کند، در حالی که توافق می تواند روند صعودی پوند را به ۸۷.۰۰ برای هر یورو برساند.


روز دوشنبه یورو با رشد ۰.۲ درصدی به قیمت ۱.۲۱۳۴ دلار و در فاصله قابل توجهی از بالاترین سطح ۳۱ ماهه اخیر خود با نرخ ۱.۲۱۷۷ دلار رشد کرد. شاخص دلار در نزدیکی صعود اخیر خود در ۹۰.۷۹۷ ایستاد.


یک مانع اضافی برای دلار، جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو در ۱۵ تا ۱۶ دسامبر خواهد بود. بازار فرض می کند که بانک مرکزی فقط به جای خرید اوراق قرضه بیشتر یا چرخاندن پرتفوی خود برای افزودن بدهی های طولانی تر، فقط راهنمایی های خود را در زمینه سیاست اصلاح می کند.


به گفته یک مدیر اقتصاد: بنابراین خطر این وجود دارد که اگر بانک فدرال در این جلسه از یک چرخش غافلگیرانه رونمایی کند، خزانه داری می تواند افزایش یابد و دلار آمریکا سقوط کند.


مانع اضافی دیگر احتمال توافق ایالات متحده در زمینه محرک  مالی است که دموکرات برجسته اشاره کرد که آنها ممکن است برای رسیدن به توافق از مخالفت های جمهوری خواهان بگذرند و سازش کنند.


رویترز گزارش داد که طرح حمایتی ۹۰۸ میلیارد دلاری جهت تلاش برای تصویب به دو قسمت تقسیم می شود و می تواند از اوایل روز دوشنبه معرفی شود.


تمام صحبت های محرک باعث می شود طلا با ۱۸۳۶ دلار در هر اونس پایین تر باشد. طلا در برابر تورم و کاهش نرخ ارز به عنوان حفاظ در نظر گرفته شده، امسال بیش از ۲۱ درصد رشد داشته است.


قیمت نفت در روز دوشنبه بالاتر رفت و برای ششمین هفته متوالی افزایش یافته است در حالی که سرمایه گذاران برای بهبود جهانی در سال آینده قیمت گذاری کرده اند.


هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳۳ سنت افزایش به ۴۶ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که معاملات آتی نفت برنت با ۳۹ سنت افزایش به ۵۰ دلار و ۳۶ سنت رسید.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر