29 آذر 1399 - 13:20

لزوم تقویت قدرت خرید و مهار نرخ تورم

رییس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس با اشاره به لزوم کنترل تورم، گفت:‌ دولت باید از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کند.
کد خبر : ۱۲۰۵۰۰
بازار تهران در آستانه نوروز -۱

نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اظهارات اخیر دولت در خصوص حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و اعطای کمک‌های صد هزار و یک میلیون تومانی به آنها گفت: در شرایط فعلی بهترین کمک دولت به این اقشار مهار تورم است.


نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تورم رخ داده در اقتصاد قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است، افزود: انتظار ما از دولت و بانک مرکزی بازگرداندن ارزش پول ملی است.


وی با بیان اینکه دولت باید درآمد و هزینه را واقعی دیده و طبق آن وعده بدهد، تصریح کرد: گاهی برای اینکه بتوانیم به وعده هایمان عمل کنیم باید یک خلق پول غیرواقعی انجام بدهیم که نتیجه آن وضعیت نابسامان اقتصادی خواهد شد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه افزایش پول نقد در دست مردم پیامد خوبی ندارد، گفت: دولت اگر بتواند تورم را مهار کند نیازی به چاپ اسکناس نیز نخواهد داشت، زیرا اکنون مردم پول زیاد دارند، اما توان خرید آنها باز هم پایین است.


پژمانفر با بیان اینکه مشکلات اقتصادی برای گروه ها و اقشار آسیب پذیر به شدت ادامه زندگی را سخت کرده است، افزود: دولت و بانک مرکزی باید برنامه‌ای مدون در خصوص چگونگی مهار تورم ارایه کنند.


رییس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس با تاکید بر اینکه باید قدرت خرید مردم هر ماه بررسی شود، تصریح کرد: مردم ما خوب می فهمند و حرفشان این است اگر دولت ما را بر توانمندی گذشته در خرید کالا نگه دارد بهتر از واریزهای مختلف است.

برچسب ها: تورم یارانه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر