26 آذر 1399 - 12:03
ربیعی؛

رشد اقتصادی سال آینده کمتر از ۴ درصد نخواهد بود

سخنگوی دولت با اعلام اینکه طبق گزارش بانک مرکزی، رشد اقتصادی ۶ ماهه با نفت ۱.۳ درصد و بدون نفت ۱.۴ درصد مثبت شد، افزود: رشد اقتصادی در سال آینده کمتر از ۴ درصد نخواهد بود.
کد خبر : ۱۲۰۵۱۱
ربیعی

به گزارش ایبِنا، علی ربیعی امروز در حاشیه نشست هیات دولت گفت: خوشبختانه رشد تولید ناخالص داخلی در ۶ ماه اول ۹۹ مثبت شد و اقتصاد ایران از رکود بیرون آمد. به گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی ۶ ماهه با نفت ۱.۳ درصد و بدون نفت ۱.۴ درصد مثبت شد.


سخنگوی دولت اظهارداشت: براساس این گزارش در این ۶ ماهه رشد بخش کشاورزی ۴.۴ درصد، نفت ۰.۸ درصد، گروه صنایع و معادن ۵.۴ و خدمات به علت تداوم کرونا و تعطیلی ها ۰.۲ - درصد بود. جنگ اقتصادی و تحریم های ترامپ ما را از دستیابی به ۵۰ میلیارد دلار پول و منابع ارزی محروم کرد. حتی در تامین مواد اولیه دارو با مشکل روبرو شدیم و قطعات تولیدات صنعتی با مشکل روبرو شد، صادرات ما با محدودیت و برگشت پول با مشکل روبرو شد. زندگی سخت بر مردم و در کنار مردم برای دولت هم سخت گذشت.


ربیعی ادامه داد:‌ ۳ سال مدیریت و نگاهداشت اقتصاد از فروپاشی باعث شد نوعی اقتصاد مقاومتی در کشور شکل گیرد که بی اثر شدن تحریم با ترامپ و بی ترامپ ممکن شده بود. دولت دوازدهم آثار منفی تحریم بر اقتصاد ایران و حتی اقتصاد سال های آینده را به جان خرید و مردم هم سختی های زیادی متحمل شدند. مطمئنا این رشد در سال آینده کمتر از ۴ درصد نخواهد بود.


وی تاکید کرد: دیگر علامت مثبت از گزارش های رشد، علامت های رشد ۲۲.۲ درصد بخش نفت است. هر چند بازگشت منابع آن به سختی صورت می گیرد، اما تولید نفت و فرآورده های نفتی در ایران متوقف نشد.


ربیعی افزود: کرونا آثار بسیار سنگی بر اقتصاد به خصوص بخش خدمات وارد کرده بود. با این حال گروه خدمات هم ۱.۴ درصد مثبت شدند. پیش بینی کارشناسان ما این است که در ۳ ماهه سوم نیز نرخ رشد وضعیت بهتری داشته باشد.

برچسب ها: رشد اقتصاد
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر