گزارش ایبِنا از بازار سرمایه؛

شاخص کل بورس در آخرین روز پاییز قرمز شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۸۷۰ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۵۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۵۱ واحدی به ۱۹ هزار و ۶۸۸ واحد رسید.
کد خبر : ۱۲۰۵۹۴
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در  معاملات دومین روز هفته (یکشنبه سی آذرماه ۹۹)، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۳۴ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به رقم ۳۷۶ هزار و ۵۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۵۷۸ واحدی معادل ۰.۵۸ درصد، عدد ۴۴۷ هزار و ۸۲۷ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۸۸ واحدی به رقم ۲۹۳ هزار و ۱۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۷۵۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون واحد رسید.


همچنین شاخص بازار اول با ۷۳۲۱ واحد کاهش به رقم  یک میلیون و ۵۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۹۴ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۰۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شپنا، خودرو، شتران، وبملت و شبندر، با بیشترین کاهش، تاثیر زیادی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، فخوز، فملی، کچاد، پارس، شخارک و شفن، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۴۴۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۳ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فمراد(‌آلومراد ) با ۱۰.۱ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای غبهنوش، پتایر، زمگسا، فخوز، فپنتا و غچین بود. همچنین نماد معاملاتی خوساز(محورسازان‌ایران‌خودرو ) با ۴.۹۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ستران، سصوفی، فلوله، ساربیل، خریخت و ختوقا بود.


پُرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، خودرو، فملی، وتجارت و فولاد، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا 


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی بوعلی، قرن، وتوصا، کبافق، برکت، فسپا و فروس با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای کاما، شپنا، پدرخش، انرژی۱، خگستر، خساپا و ونیکی بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص اکثر صنایع بازار روند کاهشی مواجه شدند. به گونه ای که شاخص صنایعی همچون فراورده نفتی، اطلاعات و ارتباطات، ذغال سنگ، انتشار و چاپ و حمل و نقل با افت و شاخص صنایع زراعت و سایر معادن با رشد همراه شدند.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر