روحانی اعلام کرد؛

تلاش برای جبران تورم در افزایش حقوق سال ۱۴۰۰ کارمندان

رییس جمهور با اشاره به اینکه نگاه حمایتی به اقشار کم درآمد در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده است، افزود: در بخش حقوق کارمندان تلاش بر این خواهد بود که همچون سال‌های گذشته تورم جبران شود.
کد خبر : ۱۲۰۶۵۳
دولت

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور کاهش فشار اقتصادی بر مردم، تامین منابع لازم برای ارایه خدمات و بهبود اقتصاد کشور را در تنظیم بودجه اولین موضوع مورد توجه خواند و گفت: در بودجه ۱۴۰۰، با توجه با واقعیت های پیش رو هم منابع لازم برای سرمایه گذاری های عمرانی دیده شده و هم برای حمایت از اقشار کم درآمد، اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در یکصد و نودمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به اختصاص بخشی از درآمدهای احتمالی نفت برای امور زیرساختی و حمایت اجتماعی، افزود: در بخش زیرساخت‌های اقتصادی هم، هدف ایجاد اشتغال‌های کوچک و متوسط و اجرای پروژه‌های بزرگ است.


دکتر روحانی با بیان اینکه در بخش حقوق کارمندان تلاش بر این خواهد بود که همچون سال های گذشته تورم جبران شود، اظهارداشت: دولت در حد توان و امکانات و با در نظر گرفتن همه جوانب و بررسی کارشناسانه، سعی خواهد کرد تا نظرات اصلاحی مجلس را با حفظ شاکله کلی بودجه لحاظ کند.


رییس جمهور خاطرنشان کرد: همه تلاش ها برای استفاده از راهکارهای مناسب در تدوین و تنظیم یک بودجه تأثیرگذار و کارآمد، با هدف رسیدن به نتیجه مطلوب است تا بتوانیم در سال آینده هرچه بیشتر فشارها را از روی اقشار ضعیف و آسیب ‏پذیر جامعه کمتر کنیم.


در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در زمینه موافقت نامه های تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا گزارش داد. رئیس جمهور پس از این گزارش، تصریح کرد: عملکرد صادرات و واردات کشور با این اتحادیه در طول سال گذشته نشان داده که با این توافق بازار جدیدی برای صادرات محصولات تولیدی ایران گشوده شده است.


دکتر روحانی استفاده از ظرفیت‌های مختلف تجاری و اقتصادی منطقة اوراسیا را یکی از مهمترین فرصت‌های پیش روی کشورمان دانست و گفت: حضور ایران در اتحادیه اوراسیا، در شرایط کنونی جنگ اقتصادی و تبعات ناشی از کرونا، بیش از گذشته اهمیت یافته است. 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر