یک نماینده مجلس در گفتگو با ایبِنا؛

دو اقدام برای مثبت شدن رشد اقتصادی در ۱۴۰۰

نماینده مردم اهواز در مجلس لازمه بهبود شرایط اقتصادی کشور در سال آینده را توجه به تولید دانست و گفت: دولت باید با ایجاد تغییرات اساسی در بودجه، وابستگی اقتصاد به نفت را کاهش دهد.
کد خبر : ۱۲۰۶۷۹
یوسفی

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره شرایط اقتصادی کشور در سال آینده، اظهار کرد: ابتدا باید گفت که شرایط اقتصادی کشور امسال بسیار نامطلوب بود که این را می‌توان از وضعیت موجود در جامعه متوجه شد، ولی باید تمام قوا دست به دست هم بدهند تا این شرایط در سال آینده تغییر کند.


نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر شاخص اقتصادی کشور مثبت باشد باید مواد اولیه برای تولید کننده در کشور موجود باشد یا اینکه مردم زمانی به خرید می روند باید این رشد اقتصادی را متوجه شوند نه اینکه فقط در آمار رشد کنیم بلکه باید رشد اقتصادی ملموس باشد که اکنون تمام این موارد مورد قضاوت مردم است.


وی با اشاره به ضرورت ایجاد یک شرایط اقتصادی ملموس برای سال آینده، گفت: برای این اتفاق راهکارهایی وجود دارد به شرط آنکه دو کار انجام شود یک مورد آن این است که شرایط کسب و کار در کشور رونق گرفته و دیگر اینکه باید نگاه و حرکات مسئولین کمک کننده تولید در کشور باشد، زیرا با حرف و سخن شرایط اقتصادی مطلوب و مثبت نمی شود.


یوسفی تصریح کرد: اگر سیاست گذاری ها در عرصه اقتصاد اصلاح شود و دولت بودجه را از نفت جدا کند، متاسفانه اکنون بودجه دوباره به نفت وابسته شده و اگر اقتصاد کشور به سمت یک اقتصاد مولد حرکت کند شاهد رونق اقتصادی و مثبت شدن آن خواهیم بود، ولی اگر بخواهیم به همین روال پیش برویم و همین لایحه بودجه را برای سال آینده در نظر بگیریم رشد و مثبت شدن اقتصاد که هیچ دوباره کشور وارد رکود خواهد شد.


این نماینده مجلس تاکید کرد: حتی با تضعیف بیماری کرونا در کشور با چنین لایحه بودجه رونق و رشد اقتصادی اتفاق نمی افتد، ولی اگر در بین مسئولین همدلی و تلاش وجود داشته باشد شاید شاهد رشد اقتصادی در سال آینده  باشیم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر