الزامات دستیابی به رشد مثبت اقتصادی

نماینده کاشمر در مجلس رفع ایرادات بودجه‌ای و همچنین مولدسازی اقتصاد را زمینه ساز رشد مثبت اقتصادی کشور در سال آینده دانست.
کد خبر : ۱۲۰۶۸۲
اقتصاد ایران

جواد نیک بین در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره وضعیت اقتصادی کشور و شرایط رشد مثبت در سال آینده، اظهار کرد: با چنین بودجه نویسی برای سال ۱۴۰۰ به هیچ عنوان شاهد رشد اقتصادی نخواهیم بود و باید اقدامات مجلس و دولت در راستای مطلوب تر شدن اقتصاد پیش برود.


وی ادامه داد: لایحه بودجه برای سال آینده ضعیف است یعنی باید اقداماتی صورت گیرد که اقتصاد کشور مولد و در حرکت باشد تا شاهد رشد مثبت اقتصادی باشیم و رفاه کامل تری را برای مردم ایجاد کنیم.


نماینده مردم کاشمر مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی بنده برای شرایط اقتصادی کشور در سال آینده بدین گونه است که اگر همراهی بین قوا وجود نداشته باشد دچار رکود در کشور خواهد شد پس باید کمی نگاه واقع بینانه به مسائل داشت تا شاهد تعطیل شدن کسب و کار ها و افزایش هزینه زندگی مردم نباشیم.


نیک بین بیان کرد: مورد دوم این است که اگر بودجه کشور بر اساس اصلاحات پیش برود تا حدودی شاید شرایط اقتصادی کشور مطلوب و مثبت شود، ولی اگر این اصلاحات لحاظ نشود نباید انتظار مثبت شدن اقتصاد کشور را داشته باشیم.


وی با اشاره به شرایط کشور بعد از بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام، گفت: اگر هم آمریکا به برجام بازگردد قصد آن کمک به ایران و اقتصاد ما نیست، بلکه بازی دادن کشور است و همچنین سران ایالات متحده به زودی به برجام باز نمی گردند زیرا منتظر خواهند بود تا دولت آینده ایران روی کار بیاید، فلذا حتی بازگشت آمریکا به برجام هم نمی تواند کمک کند تا شرایط اقتصادی کشور خوب و مطلوب شود از اینرو نباید چشم به خارج از مرزها هم بست.


این نماینده مجلس در پایان بیان داشت: باید اقتصاد کشور درونگرا شود تا شاهد رشد اقتصادی و مثبت شدن اقتصاد باشیم. لذا اگر شرایط همین روال پیش برود رشد اقتصادی برای سال آینده نداریم.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر